اخبــــــار


آیت‌الله مکارم با بیان اینکه «می دانیم دولت تلاش می‌کند»،  تصریح کرد
حل مشکلات وظیفه هر سه قوه است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه‌های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین گرانی‌های اخیر به مردم، اشاره کرده و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی دولت معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند. وی در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرده و بیان داشت: باید نظارت‌ها و بازدید‌ها در مرز‌ها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود؟
این مرجع تقلید دیگر دلایل گرانی‌ها را بی‌انصافی برخی از کسبه دانسته و افزود: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند. آیت‌الله مکارم شیرازی به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و گفت: اجاره بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.
وی افزود: در صنعت خودروسازی نیز دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودرو‌ها تعیین کردند و هیچ‌کس نمی‌تواند با آنها مقابله کند، در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین‌تر از خودروی ایرانی است. این مرجع تقلید همچنین تأکید کرد: حل این مشکلات وظیفه هر سه قوه است و نمی‌توان تنها از یک بخش انتظار داشت. آیت‌الله مکارم در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه‌های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت هستند و صحبت نمی‌کنند، افزود: ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید و می‌دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می‌کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه‌ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی‌اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.
در ابتدای این دیدار دکتر میرکاظمی گزارش مبسوط و جامعی از اقدامات دولت در زمینه‌های اقتصادی ارائه و تأکید کرد، برخی از این برنامه‌ها تکلیف قانونی از سال‌های گذشته بوده که چاره‌ای از اجرای آن نبوده و آثار مثبت آن در آینده نزدیک برای مردم محسوس خواهد بود.

اژه‌ای در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره):
خداوند به ما توفیق کوتاه کردن دست مفسدین را بدهد

همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به همراه دیگر مسئولان عالی دستگاه قضا با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.
اژه‌ای که اولین سال حضورش در دستگاه قضا به عنوان رئیس قوه قضائیه رو به پایان است، طی سخنانی از شهدایی گفت که این قوه، هم در طول دوران پس از پیروزی انقلاب و هم در ایام کرونا تقدیم کشور کرده است. او در سخنان خود تأکید کرد: در نخستین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان، در جوار مرقد مطهر امام راحل، با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و مردم تجدید میثاق می‌کنیم تا بتوانیم مسئولیت خطیری را که قانون اساسی، شرع انور و رهبری معظم انقلاب بر دوش ما نهاده‌اند به نحو احسن ایفا کنیم و از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب پاسداری کنیم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس عدلیه با اشاره به مسئولیت‌های قانونی قوه قضائیه عنوان کرد: خداوند به ما این توفیق را بدهد که بتوانیم در سنگر قوه‌ قضائیه دست مفسدین و تطاول‌کنندگان به جان، مال، عرض و حقوق مردم و نظام اسلامی را کوتاه کنیم و در این جایگاه به استیفای حق مظلوم از ظالم و بسط و گسترش عدالت که از اهداف والای امام راحل بود بپردازیم. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعتماد به نفسِ خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی‌نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند.
اژه‌ای تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نسبت به حقوق و کرامت و حریم خصوصی افراد جامعه بسیار حساس بودند و خطاب به همه مسئولین در خصوص متحد و همدل بودن و اجتناب از اختلافات که ناشی از هواهای نفسانی است، تأکید داشتند. رئیس عدلیه در پایان تأکید کرد: مکتب امام راحل زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند.
همچنین رئیس دستگاه قضا به همراه اعضای شورای عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر مزار شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت(ره) درقطعه ۷۲ بهشت زهرا(س) حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت کردند و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند.

مخبر: ترانزیت می‌‌تواند به اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد

مخبر در جلسه کارگروه ترانزیت کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران، ترانزیت را یکی از مزیت‌های اصلی کشور دانست و از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای توسعه ترانزیت خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور به ضرورت‌های متعدد برای توسعه ترانزیت کشور و آثار و پیامدهای مثبت آن اشاره و خاطرنشان کرد: ‌اگر چه دولت‌های گذشته نیز به دنبال این کار بودند اما عملکرد و اقدامات صورت گرفته با ضرورت‌های توسعه ترانزیت تناسب نداشته و اهداف مورد نظر محقق نشده است. مخبر اظهار امیدواری کرد: با رویکرد جدی دولت، شاهد تکمیل زیرساخت‌ها و اصلاح رویه‌ها برای توسعه ترانزیت در ابعاد مختلف ترانزیت بار، مسافر، انرژی و اطلاعات باشیم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به مسائل اخیر بین‌المللی و بسته شدن مسیرهای برخی کشورهای همسایه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، گفت: فرصتی استثنایی پیش روی ایران قرار گرفته تا با توسعه ظرفیت‌های موجود بتواند خلأ پیش آمده در منطقه را جبران و به درآمدهای بیشتری دست پیدا کند. مخبر همچنین با تأکید بر اینکه باید از بخش خصوصی برای توسعه ترانزیت حداکثر استفاده صورت گیرد، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست بسترهای لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم و شرایط را برای آنها تسهیل کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/2/617638/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها