اخبــــار




وزیر کشور خبر داد
اعطای همه اختیارات قانونی به استانداران برای تحقق وعده ساخت مسکن

وزیر کشور در همایش معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور با بیان اینکه فقدان مسکن مناسب باعث پیدایی و بروز مشکلاتی از قبیل فقر و گسترش حاشیه‌نشینی می‌‌شود، گفت: هیچ دلیلی برای عدم تحقق ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور وجود ندارد و باید در نظر داشته باشیم که فعال شدن صنعت مسکن در به حرکت افتادن سایر صنایع کشور کمک‌کننده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی با بیان اینکه در ساخت مسکن، رویکرد دولت چند بعدی است و تلاش بر این است که همه امکانات و نیازهای مردم چون مدرسه، پارک و مساجد هم احداث شود، گفت: در صحبت‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، همه اختیارات و ابزارهای قانونی برای تحقق مسکن به استانداران اعطا می‌‌شود. صحبت‌های وزیر کشور درپی انتشار مطلبی از سوی یکی از رسانه‌های کشور مبنی بر عقب‌نشینی دولت از وعده ساخت 4 میلیون مسکن به نقل از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایراد شده است.

پژوهش پیرامون جنگ روسیه و اوکراین در دستور کار نیروهای مسلح

ششمین جشنواره سلمان فارسی با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر آشتیانی وزیر دفاع و محققان و نخبگان نیرو‌های مسلح به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد. سرلشکر باقری در بخشی از این نشست با اشاره به نبرد‌های قفقاز، جنگ اوکراین و روسیه و اتفاقات منطقه‌ای و بین‌المللی که در اقصی نقاط جهان در حال رخ دادن است، گفت: بررسی و واکاوی این نبرد‌ها بخشی از نیاز امروز و فردای ما را تعیین می‌کند و پژوهشگران باید با سنجش دقیق نیازها، بررسی نوع و شیوه‌های تهدیدات و آینده پژوهی، اقدامات مؤثر و کارآمدی را در این حوزه به انجام رسانند.

سپاه به ۸ هزار روستا آب‌رسانی می‌کند

رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق با حضور پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از فرماندهان و مسئولان، با برقراری ارتباط ویدیویی با سپاه‌های استانی و رده‌ها برگزار شد. این رزمایش در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه‌جویی به‌عنوان یک سیاست در متن خطوط اساسی برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود. در این رابطه سپاه به‌عنوان نهادی پیشگام در این عرصه با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در پیک مصرف از یکم تیر به‌مدت سه ماه رزمایش کاهش مصرف انرژی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.سردار سلامی در این نشست اعلام کرد که ۸ هزار روستا در سال‌جاری توسط سپاه آب‌رسانی خواهد شد. اجرای اقدامات مؤثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولد‌های برق اضطراری، حداقل استفاده از سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز و... از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش است. این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد‌ها برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/5/617632/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها