دیگه چه خبر؟


مقتدی صدر هرگونه فشار ایران علیه گروه‌های شیعه را تکذیب کرد

 خبر اول اینکه، مقتدی الصدر، رهبر جریان الصدر عراق شایعات مربوط به مداخله ایران در امور عراق و فشار به گروه‌های شیعی این کشور را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم او در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، گفت: «برای اولین بار می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه فشاری بر هیچ یک از طرف‌های شیعه وارد نکرده است.» مقتدی صدر درباره شایعات مربوط به کناره‌گیری خود از فرایند تشکیل دولت نیز گفت: «آنچه گفته می‌شود علت کناره‌گیری ما از تشکیل دولت به‌دلیل تهدید ایران بوده، دروغ بوده است و صحت ندارد.» وی همچنین تصریح کرد که به‌اندازه کافی شجاعت دارد و علت اینکه از نمایندگان جریان متبوع خود در پارلمان خواسته است استعفا بدهند، به این دلیل بوده  که او نخواسته است در نابودی آنچه از عراق باقی مانده، مشارکت کند. هفته گذشته مقتدی صدر از نمایندگان جریان متبوع خود که 73 نفر می‌شدند، خواست به‌دلیل بی‌نتیجه بودن ائتلاف با گروه‌‌های دیگر برای تشکیل دولت از نمایندگی استعفا بدهند.

قدردانی مقام صهیونیستی از مواضع ضدایرانی انگلیس

  خبر دیگر اینکه، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از گفت‌وگو با همتای انگلیسی‌اش درباره ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه توئیترش از گفت‌وگو با لیز تراس، همتای انگلیسی‌اش خبر داده و نوشت: با لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس صحبت کردم و از او بابت موضع مصمم انگلیس در قبال مسأله ایران قدردانی کردم. لاپید با مطرح کردن ادعاهایی تکراری علیه نقش ایران در منطقه، افزود: ما درباره ضرورت اقدام قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی در مبارزه علیه تروریسم ایران و ثبات منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم. اظهارات لاپید درباره مواضع انگلیس در قبال ایران در پی این مطرح می‌شود که این کشور به همراه فرانسه، انگلیس و آلمان در چند هفته اخیر پیش‌نویس قطعنامه‌ای سرزنشی در زمینه همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شورای حکام آژانس ارائه کردند که به تصویب رسید. در پیش‌نویس این قطعنامه آمده بود: شورای حکام از ایران می‌خواهد که هرچه فوری برای اجرای تعهدات قانونی‌اش اقدام و بدون اتلاف وقت به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر جهت شفاف‌سازی و حل ‌و فصل مسائل باقی‌مانده پادمانی عمل کند.

ادعای CNN  در خصوص بی‌خبری امریکا از ترور شهید صیاد خدایی

  دست آخر اینکه،  سی‌ا‌ن‌ان در گزارشی به نقل از «یک مقام امریکایی و یک منبع اطلاعاتی که در جریان امور قرار دارد» فاش کرد که رژیم صهیونیستی در ترور حسن صیادخدایی دست داشته است. در ادامه این گزارش البته ادعا شده است که «اسرائیل، دولت بایدن را در مورد این عملیات در تاریکی و بی‌خبری نگه داشته است چراکه نه قبل ازعملیات به مقامات امریکایی چیزی گفته‌ شده و نه بعد از آن در این مورد حرفی زده شده است.» در این گزارش همچنین آمده است این مقامات اطلاعاتی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که در مقابل، ایران نیز سطح هشدار نیروی دفاعی هوافضای خود را افزایش داده است که این خود شاخص بالقوه‌ای است مبنی بر اینکه تهران ممکن است حملات اسرائیل را تلافی کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/5/617631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها