سخنگوی جنبش النجبا عراق از جزئیات حادثه بغداد خبر داد

نقش عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس


گروه سیاسی/ «نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجبا» در عراق در گفت‌وگو با شبکه «الاتجاه» ادعاهای مطرح شده درباره نفوذ امریکایی‌ها در میان افراد نزدیک به شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با هدف اجرای عملیات ترور را «دروغی مبالغه‌آمیز» خواند و در عین حال، خواستار محاکمه عناصر خائن در سازمان اطلاعات عراق شد که با امریکایی‌ها در عملیات ترور فرماندهان نصر همکاری کردند.
سفر رسمی و از پیش اعلام شده بود
به گزارش فارس، سخنگوی این جنبش در مصاحبه یادشده به اظهارات اخیر «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه سابق امریکا در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «العربیه» واکنش نشان داد و گفت: «پیش از هر چیز باید تأکید کرد که سردار سلیمانی در سفری رسمی و اعلام‌شده وارد عراق شد؛ پس هر گونه ادعا درباره نفوذ امریکا در میان افراد نزدیک به این دو فرمانده شهید با هدف انجام ترور و همچنین نفوذ به تلفن‌های همراه آنها دروغی مبالغه‌آمیز است. روشن است که دولت عراق، فرودگاه بغداد و دفتر نخست‌وزیر در جریان سفر حاج قاسم بوده‌اند و این اطلاعات از طریق این مجاری درز کرده است.»
حضور یک گروه تک‌تیرانداز در حادثه بغداد
الشمری با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه سابق امریکا بیان کرد که این جزئیات تنها بخشی از گزارش مفصلی است که برخی رسانه‌های امریکایی پیشتر آن را منتشر کرده بودند؛ گزارشی که در آنها آمده بود یگانی از نیروهای امریکا از سفارت امریکا حرکت کرد و با کمک عناصری در سازمان اطلاعات و شماری از عناصر امنیتی کرد تحرکاتی را انجام داد. او ادامه داد حتی پس از هدف قرار دادن خودروی حامل شهیدان حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی با موشک اول، خودرو همچنان حرکت می‌کرد. یک گروه تک‌تیرانداز آن‌ را هدف قرار داد و پس از آنکه متوقف شد با موشک دوم به آن حمله کردند.
عواملی که دست داشتند باید محاکمه شوند
سخنگوی جنبش النجبا در بخشی دیگری از اظهاراتش از سرقت برخی مدارک و لوازم همراه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به‌دست عاملان ترور و مزدوران آنها خبر داد.
الشمری در پایان تصریح کرد: «جنایت فرودگاه بغداد علناً و با کمک یک سرویس امنیتی عراقی اجرا شد، اما من نمی‌خواهم سازمان اطلاعات عراق را به کلی مسئول این امر بدانم.
شکی نیست که افرادی در این سرویس وجود دارند که به علت مشارکت‌شان در این جنایت مرتکب خیانت بزرگ شدند و باید طبق قوانین عراق محاکمه شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/5/617629/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها