معاون پارلمانی رئیس جمهور:

برخی نمایندگان امضای طرح استیضاح را پس گرفتند



سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز با اشاره به تعامل گسترده دولت سیزدهم با مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت از سوی برخی نمایندگان خبرداد و ابراز امیدواری کرد با توضیحاتی که به نمایندگان ارائه می‌‌شود، این استیضاح انجام نشود. حسینی درباره وضعیت طرح استیضاح وزیر صمت، با بیان اینکه سه‌شنبه گذشته طرح استیضاح 36 امضا داشت، اظهار کرد: البته قبلاً ۲۲ نفر مطرح بودند که تعداد قابل توجهی از این 22 نفر امضای خود را پس گرفتند ولی روز دوشنبه و بعد از اینکه اعلام شد که ما بحث استیضاح را به کمیسیون صنایع فرستاده‌ایم، حدود ۱۴ امضا صورت گرفت. وی اضافه کرد: طبق خبری که اکنون دارم از ۳۶ نفری که سه‌شنبه طرح را امضا کردند، ۲۰ نفر منصرف شدند، یعنی با توضیحاتی که به آنان داده شد، ابهامات آنان برطرف شد و امیدواریم تا اوایل هفته آینده که در کمیسیون صنایع مطرح می‌‌شود بقیه نمایندگان هم مجاب شوند که اکنون وقت استیضاح نیست. معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزرا اکنون با تمام توان در حال کار کردن هستند و این وضعیت قابل مقایسه با گذشته نیست، ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای نیست که تلقی نوعی تقابل صورت بگیرد البته ما این را حق نمایندگان می‌‌دانیم و به هر حال با تأکیداتی که وجود داشته که سه قوه با هم همکاری کنند ما انتظار داریم تا به دلایلی که ارائه می‌‌شود، از استیضاح صرف نظر شود.
 تعامل دولت غیرقابل مقایسه با قبل است
حسینی، با بیان اینکه تعامل دولت سیزدهم با مجلس، از شخص آقای رئیس جمهور گرفته تا وزرا و معاونین، غیر قابل مقایسه با گذشته است، اظهار کرد: متقابلاً مجلس نیز تعامل خوبی تاکنون داشته است، به عنوان مثال در دوره‌های قبل تا 10 ماه اول کار دولت، گاهی ۷ کارت زرد هم به وزرا داده شده است، اما اکنون  از ۱۲ سؤالی که مطرح شده فقط یک بار نمایندگان قانع نشده‌اند. معاون رئیس جمهور افزود: ما همکاری لازم را با مجلس داریم و توقع داریم همان رهنمودهایی که مقام معظم رهبری فرمودند مدنظر باشد.
حسینی درباره اینکه آیا دخالت نکردن مجلس در امور اجرایی، در معرفی وزیر رفاه هم مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: در این زمینه نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه می‌‌دهند و ما هم گزینه‌های آنان را با آقای رئیس جمهور مطرح می‌‌کنیم، اما این درحد مشورت است و دخالت نیست، زیرا در نهایت رئیس جمهور باید وزیر را معرفی کند.
تکلیف دستگاه‌های دولتی به اتصال به پنجره ملی هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام کرد همه دستگاه‌های دولتی مکلف شدند به پنجره ملی هوشمند متصل شوند. عیسی زارع‌پور گفت: البته ما زودتر از موعد این پنجره مشترک را راه‌اندازی کردیم تا به همه دستگاه‌ها بگوییم که این کار شدنی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/2/617625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها