در گفت‌وگوی سخنگوی هیأت دولت با خبرنگاران در حاشیه نشست هیأت وزیران مطرح شد

از امیدواری برای توقف استیضاح وزیر صمت تا تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها


گروه سیاسی/ روز گذشته اعضای هیأت دولت پس از پایان نشست هیأت وزیران، با حضور در جمع خبرنگاران آخرین دیدگاه‌ها و تصمیمات مربوط به حوزه دولت را با خبرنگاران درمیان گذاشتند. علی بهادری‌جهرمی، دبیر و سخنگوی هیأت دولت خبر داد که پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم تا زمان فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی ادامه می‌‌یابد. وی همچنین اعلام کرد برای جلوگیری از کشتار جوجه‌های یک روزه، بیش از 6تن جوجه یک‌روزه میان کشاورزان و روستاییان توزیع می‌‌شود. سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور هم ضمن اینکه استیضاح را حق قانونی نمایندگان خواند، اما اعلام کرد به دنبال تلاش‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته، تعداد زیادی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر صمت، امضای خود را پس گرفته‌اند.
 پرداخت نقدی فعلاً ادامه دارد
به گزارش ایرنا، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره نحوه پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش‌بینی کرده است، دولت تلاش می‌کند زیرساخت آن فراهم شود و تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت. علی بهادری‌جهرمی در تشریح مصوبات روز گذشته هیأت وزیران اظهار کرد: پیرو وعده‌ رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان‌ ورامین درباره تشکیل فرمانداری ویژه در این منطقه، هیأت دولت موضوع را بررسی و تصویب کرد که بر این اساس وزارت کشور مکلف شد فرمانداری ورامین را به فرمانداری ویژه ارتقا دهد. وی درباره دیگر تصمیمات دولت نیز با اشاره به اینکه دولت پیش از این و با هدف اصلاح قانون بودجه، لایحه‌ای در زمینه منبع تأمین قیر رایگان و کاهش حقوق ورودی برخی کالاها به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود، اظهار کرد: به‌منظور کاهش آثار تورمی که در قانون بودجه وجود دارد، دولت پیشنهاد داد حقوق ورودی برخی از کالاها از 4درصد به یک درصد کاهش یابد، اما متأسفانه مجلس با دو فوریت لایحه پیشنهادی دولت موافقت نکرد. سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه دولت مقرر شد ضمن استرداد لایحه قبلی، دو لایحه مجزا (یکی درباره منبع تأمین قیر و دیگری کاهش حقوق ورودی کالاها) با قید دو فوریت تقدیم مجلس شود، اضافه کرد:  ارزیابی‌ها حکایت از این داشت که تجمیع این دو لایحه ممکن است منجر به تصمیم‌گیری متفاوتی در مجلس شده باشد و بر این اساس به‌طور مجزا این لایحه مورد تصویب قرار گرفت.
توزیع 6‌ونیم میلیون جوجه میان کشاورزان
بهادری‌جهرمی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در نشست هیأت وزیران با اشاره به اینکه براساس گزارش وزیر جهاد کشاورزی  تاکنون بیش از سه‌ونیم میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: همچنین با توجه به تصمیمی که پیش از این اتخاذ شده بود، برای جلوگیری از کشتار جوجه‌های یک‌روزه، شش‌ونیم میلیون تُن جوجه یک‌روزه بین روستاییان عزیز به‌ صورت رایگان توزیع شده که وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری مراحل واکسیناسیون است. وی درباره برنامه دولت برای بهبود تقویت تیم‌ملی فوتبال نیز با اشاره به اینکه دولت از هرگونه حمایتی دریغ نمی‌کند، افزود: تأکید رئیس‌جمهور این است که بازیکنان و کادرفنی نباید دغدغه‌ای داشته باشند و تنها فکر آنان موفقیت در جام‌جهانی باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/2/617624/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها