بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز شد

پرواز پروانه‌های خیال در آسمان الوند


سمیه مظاهری
خبرنگار
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی همدان آغاز شد. پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین یکم تا ششم تیر میزبان گروه‌های هنری از سراسر کشور و هنرمندان خارجی بوده و پروانه‌های خیال جشنواره بیست و هفتم در آسمان الوند به پرواز در آمده‌اند.
آیین افتتاحیه جشنواره عصر 31 خرداد با حضور مردم در پیاده‌ راه بوعلی برگزار شده و اجرای گروه‌های هنری و حضور عروسک‌های غول‌پیکر، فضای شادی را برای کودکان فراهم کرد. قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاد پیمایی عروسک‌ها، اجرای سرود و حضور عروسک «مَل مل» شادی ویژه‌ای به آیین افتتاحیه جشنواره بخشید.
در کنار همه برنامه‌های مفرح و شاد، جشنواره بیست و هفتم به بخش زیبایی هم مزین شد؛ برنامه‌ای که دهه نودی‌ها را با معنویت و روح جهاد و شهادت پیوند داد.
امین سلیمی، خواننده کودک، اثری با موضوع امام زمان(عج) را برای حاضران اجرا  و امید و انتظار را در دل‌ها زنده کرد.تقدیر از خانواده شهدا هم از دیگر لحظه‌های ناب جشنواره بیست و هفتم بود و فرزندان طلبه شهید مصطفی قاسمی (شهادت به دست شرور سابقه دار مقابل حوزه علمیه همدان) و شهید مهدی هزاره از تیپ فاطمیون مورد تقدیر قرار گرفتند. این دو یادگار شهدا کیک بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را هم برش زدند.
دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این آیین گفت: ۷۶ اثر نمایشی در این دوره از جشنواره شرکت کرده و هنرمندان یونان، ایتالیا، ارمنستان و ترکیه هم در این رویداد هنری حضور دارند.
 امیر مشهدی‌عباس با بیان اینکه ۷۰ درصد گروه‌های شرکت‌کننده از شهرها و استان‌های مختلف کشور هستند، افزود: سه اثر بین‌المللی در این دوره از جشنواره اجرا می‌شود و‌ کارگاه‌هایی در بخش ملل و ‌داخلی برای برای کودکان، نوجوانان و هنرمندان تدارک دیده شده است. او بیان کرد: در روزهای برگزاری جشنواره، نمایش خیابانی هم در مکان‌های مشخص اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند همه اجراها را به‌صورت آفلاین از تلویزیون تئاتر ایران تماشا کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/23/617608/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها