وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

برادران لیلا طبق قانون توقیف شد


فرهنگی/ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز چهارشنبه اول تیر 1401 در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص توقیف رسمی فیلم «برادران لیلا» و برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوع الکار شدن برخی بازیگران این فیلم، اظهار کرد: «توقیف فیلم «برادران لیلا» براساس قانون انجام شد. من در همین حیاط دولت چندی پیش اعلام کردم که ما در مورد این فیلم طبق قانون عمل می‌کنیم. قانون در این زمینه مشخص بود. دوستان ما در سازمان سینمایی بررسی‌های کامل انجام دادند. اصرار من این بود که مرّ قانون رعایت شود و بررسی‌های لازم صورت بگیرد و این اعلام نظر نیز مبتنی بر این بررسی‌ها بوده است.»
او افزود: «در واقع مجموعه افرادی که در این ارتباط تصمیم‌گیر بودند متفق‌القول بودند که این تخلف صورت گرفته است، البته ممکن است در سال‌های قبل مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به هر دلیلی در این موضوعات منفعل عمل می‌کردند اما بنای ما در دوره جدید این است که طبق قانون عمل کنیم و تصمیم اخیر نیز طبق قانون اتفاق افتاد.
بهره‌مندی ۳۸ هزار نفر از خدمات طرح آموزش رایگان هنر در سراسر کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز سه‌شنبه در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: «با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در این وزارتخانه گامی جدی برای توزیع عادلانه خدمات آموزشی حوزه فرهنگ و هنر و تحقق عدالت فرهنگی برداشته شده و تاکنون با برنامه‌ریزی این قرارگاه در دو مرحله ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان از خدمات طرح آموزش رایگان هنر بهره‌مند شده‌اند.»
او افزود: «یکی از اولویت‌های دولت مردمی در حوزه فرهنگ، تحقق عدالت فرهنگی است که در مسیر رسیدن به این هدف قرارگاه محرومیت زدایی در این وزارتخانه تشکیل شد و در مرحله نخست بیش از ۲۸ هزار نفر در ۵۰ رشته هنری این دوره‌های رایگان آموزشی را طی کردند.»
وی ادامه داد: «در مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر که ثبت‌نام متقاضیان آن به تازگی پایان یافته، بیش از ۱۰ هزار نفر در ۹ استان در سامانه ثبت‌نام کردند و در مجموع دو مرحله، ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان زیر پوشش خدمات طرح آموزش رایگان هنر قرار می‌گیرند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/23/617606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها