آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و یارانه ها از زبان رئیس سازمان برنامه و بودجه


رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق بازنشستگان گفت: طبق آن‌ چیزی که اطلاع داریم، قوانین می‌گوید، هیأت دولت باید تصویب بکند که هیأت دولت تصویب کرده و هیأت تطبیق باید به ریاست محترم مجلس، نظر مشورتی بدهد. بین مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و علی‌القاعده، بر اساس مستندات تصمیم خواهند گرفت.
به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه هیأت دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به اینکه اصلاحی در حقوق بازنشستگان صورت خواهد گرفت، گفت: بستگی به قانون دارد.
میرکاظمی در پاسخ به سؤالی درباره اشخاصی که اعتراضی در زمینه دریافت‌ یارانه‌ها داشته‌اند، گفت: باید به اعتراضات رسیدگی شود. البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سری اطلاعاتی دارد و باید اینها را تبیین بکنند. اگر اطلاعات اشکال دارد، اصلاح می‌کنند، یارانه‌شان برقرار و مابه‌التفاوت به حساب‌شان پرداخت می‌شود و اگر هم اطلاعاتی که داده شده و در وزارتخانه موجود است، صحت داشته باشد، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی خدمات هوشمند متصل شده است، گفت: همه‌ دستگاه‌ها متصل می‌شوند. یک بخش‌هایی متصل شده است، ان‌شاءالله ادامه می‌دهیم. ما خودمان هم در حال تکمیل‌تر کردن سامانه‌هایمان هستیم. کار سنگینی را در ارتقای سامانه‌ها شروع کرده‌ایم که خیلی می‌تواند در آینده کمک کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه هفتم در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: برنامه هفتم سیاست‌های ابلاغی هنوز ابلاغ نشده ولی جلسات مشترکی بین مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان برنامه وجود دارد و جلسات ادامه خواهد داشت تا بتوانند هر چه زودتر با نهایی شدن سیاست‌ها پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهند. ما هم کار موازی‌اش را از سال گذشته در مؤسسات علمی و تحقیقاتی خودمان شروع کرده‌ایم تا زمانی که سیاست‌ها ابلاغ می‌شوند، فرصت کافی داشته باشیم بتوانیم کارمان را سرعت بدهیم، چون می‌دانید که برنامه باید برسد، در دولت تصویب شود، بعد در مجلس تصویب شود و وقتی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۲ را بنویسیم، باید مبتنی بر این برنامه باشد. علی‌القاعده، بایستی حداکثر تا شهریور در مجلس تصویب شود که این زمان خیلی کوتاه است، امیدواریم برسانند. میرکاظمی در پاسخ به اینکه اگر این کار انجام نشود، چه خواهد شد، گفت: همین قانون باید یک سال دیگر تمدید شود و سال بعد در برنامه قرار بگیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/13/617585/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها