اخبار


بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار
بیش از یکهزار کاریابی غیر دولتی و مرکز مشاوره شغلی در کشور فعال هستند

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار بیش از هزار کاریابی غیر دولتی و مرکز مشاوره شغلی در کشور فعال هستند و وزارت کار با هدف افزایش جایگاه این مراکز و بهبود عملکرد آنها، طرح به‌کارگیری ۳۰۰ هزار کارجو از طریق دفاتر کاریابی را تدوین و به ادارات کار استان‌ها ابلاغ کرده است. محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار ـ از تدوین طرح به‌کارگماری ۳۰۰ هزار نفر از کارجویان از طریق دفاتر کاریابی خبر می‌دهد و می‌‌گوید: در راستای هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال جاری و به منظور تحقق اهداف طرح زیست بوم ملی اشتغال، ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز مشاوره شغلی و دفاتر کاریابی غیر دولتی مورد توجه قرار گرفت؛ از این رو طرح به کارگماری ۳۰۰ هزار متقاضی کار از طریق دفاتر کاریابی توسط وزارت کار تدوین و به ادارات کار استان‌ها ابلاغ شده است. آن طور که وی گفته این طرح تشویقی برای تشویق مراکز کاریابی و ایجاد انگیزه در حمایت از دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی تدوین شده و به کاریابی‌هایی که دارای خروجی بهتر و آمار بالای به‌کارگماری نیرو باشند تسهیلات ویژه و یارانه بلاعوض داده می‌‌شود. سیاست توسعه مجوز کاریابی‌ها و تقویت آنها در رأس سیاست‌های اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و با توجه به ۱۵ الگوی کاریابی در دنیا و بر اساس زیست بوم ملی اشتغال، ‌مقرر شده تا توسعه مدل‌های کاریابی و رفع انحصار از آنها در دستور کار قرار گیرد. بر این اساس سامانه جامع کاریابی‌ها https://samka.mcls.gov.ir در حاشیه دومین جلسه شورای عالی اشتغال رونمایی و راه‌اندازی شد. این سامانه خود از زیر سامانه رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و زیرسامانه ملی اشتغال و کسب و کار (LMIS) به منظور شناسایی شاغلین، بیکاران، جمعیت غیرفعال و کارفرمایان رسمی و غیر رسمی و ارائه خدمات سیاستی و اجرایی بازار کار تشکیل شده است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت «آی تی»ایجاد شده است

معاون وزیر کار می‌گوید: با وجود آنکه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت آی تی ایجاد شده ولی برای آن نیروی متخصص و ماهر تربیت نشده است.
غلامحسین حسینی‌نیا ـ معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ـ می‌گوید:در حال حاضر در صنعت IT نزدیک ۵۰۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد اما نیروی ماهر و متخصص لازم در این زمینه به این اندازه تربیت نشده است. او می‌گوید: برای مدیریت این شرایط طرحی نمادین با عنوان «نخلستان» تهیه شده که هدف آن اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلانی است که رشته آنها مورد تقاضای بازار نیست. به گفته معاون وزیر کار، تعداد نیروی جوان و تحصیلکرده کشور چیزی حدود جمعیت کشورهای حوزه خلیج فارس است که برای ساماندهی و حضور آنها در عرصه فناوری و تکنولوژی تفاهمنامه‌هایی بین دانشگاه‌ها، سازمان و نهادهای دولتی منعقد شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/13/617584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها