اخبار


راه‌اندازی سامانه اخذ مالیات از اجاره املاک

سازمان امور مالیاتی از راه‌اندازی سامانه دریافت اظهارنامه مالیاتی املاک اجاری خبر داد. به گزارش مهر، سرپرست اداره کل زیرساخت سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دریافت اظهارنامه املاک اجاری خبر داد. بر این اساس از روز ۳۱ خرداد این سامانه ذیل پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir قابل دسترسی است.


درآمد ۵هزار میلیاردی سازمان مالیاتی از حقوق‌ها

بررسی عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد که این سازمان معادل ۵۱۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مالیات از محل حقوق کارکنان بخش خصوصی و عمومی دریافت کرده است. به گزارش ایسنا، مالیات بر درآمد یکی از منابع درآمدی برای سازمان امور مالیاتی است که حقوق کارکنان بخش خصوصی و عمومی مشمول این مالیات می‌شود. در این زمینه، دولت هر ساله در بودجه میزان سقف مالیاتی حقوق را اعلام می‌کند که براساس قانون بودجه سال‌جاری، سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد معادل ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد. به عبارت دیگر، درآمد یک ساله حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مندرج در احکام کارگزینی شامل حقوق و مزایا و انواع پرداختی‌ها و کارانه‌ها به استثنای عیدی (پاداش پایان سال) تا سقف ۶۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان معاف از مالیات است. در صورت محاسبه مالیات در حقوق به‌صورت ماهانه، درآمد از محل حقوق تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معاف از مالیات است.


وجود ۴.۳ میلیون تن کالای اساسی در بنادر

سخنگوی گمرک تأکید کرد: بیش از ۴.۳ میلیون تن کالای اساسی موجودی اماکن بندری و شناورهای مستقر در شمال و جنوب کشور هستند که پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تأمین کشور هستند. به گزارش ایلنا، سید روح‌اله لطیفی، درخصوص میزان موجودی کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: تا پایان سی‌ام خرداد ماه، 4میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۹۹ تن موجودی انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که بسرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند.
وی ادامه داد: از این میزان 2میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۷۰ تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و ۳۹۵ هزار و ۸۳۳ تن نیز در حال تخلیه از ۲۰ فروند شناور و ۹۷۳ هزار و ۹۳۹ تن کالای اساسی هم در ۱۸ شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.


الکترونیکی شدن یک سوم خدمات پرکاربرد دولتی

رئیس سازمان امور اداری استخدامی گفت: در ۳ بازه زمانی اطلاعات دستگاه‌ها باید در پنجره واحد خدمات الکترونیکی بارگذاری شود و بارگذاری یک سوم خدمات پرکاربرد دولتی تا پایان سال هدف‌گذاری شده است.
 میثم لطیفی در برنامه صف اول درخصوص تعداد خدمات در دولت و الکترونیکی شدن آنها، گفت: ۱۸۰ دستگاه را به‌عنوان محور و دستگاه هدف برای الکترونیکی شدن خدمات قرار داده‌ایم و ۱۶۷۰ خدمت اصلی دولتی به مردم ارائه می‌شود و ۶ هزارو ۱۰۰ زیرخدمت داریم. در سه بازه زمانی اطلاعات این دستگاه‌ها باید در سامانه بارگذاری شود. به دستگاه‌ها اعلام شد خدمات پر بسامد باید در اولویت باشد. بالای ۹۰ درصد خدمات می‌توانند وارد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی دولت شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/8/617559/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها