اخبار


زلزله در پارسیان به خانه ها خسارت زد

گروه حوادث / زلزله 5.2 ریشتری در منطقه بندر مقام پارسیان به تعدادی از خانه‌های مردم خسارت وارد کرد که کار اسکان اضطراری انجام شده است.مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان صبح دیروز با اعلام این خبر گفت: از همان دقایق اولیه پس از زلزله، 5 تیم ارزیاب به منطقه کانون زلزله اعزام شدند و واحدهای هلال احمر و بخشداری‌ها و فرمانداری‌های مناطق مجاور نیز در وضعیت آماده باش قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خسارات جزئی و ترک خوردگی دیوار منازل در سه روستای کانون زلزله رخ داده که خسارات محدود در منازل روستای دمتیر شمالی و جنوبی بیشتر بوده و کار اسکان اضطراری در این روستاها از سوی جمعیت هلال احمر انجام گرفته است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان وضعیت آب و برق و خطوط مواصلاتی مناسب است و قطعی در این بخش نداریم.
وی اضافه کرد: گزارشی از وضعیت زلزله و مناطق زلزله زده نیز از سوی استاندار تهیه و به وزیر کشور نیز منعکس شده است.
در بندر مقام و لامرد در غرب هرمزگان و جنوب استان فارس تاکنون ۱۸ پس لرزه رخ داده است.

وقوع 85 زلزله در یک هفته در چارک و کیش

به گزارش فارس، از جزیره کیش و منطقه چارک نیز خبر می‌رسد که از زلزله‌های این منطقه نیز کاسته نشده و مرتباً این منطقه در حال وقوع زلزله‌هایی با شدت 3 تا 4 ریشتر است به طوری که بیش از 85 زلزله در یک هفته اخیر در کیش و چارک به وقوع پیوسته است.
مردم کیش و چارک نیز که معمولاً شب‌ها را خارج از منازل می‌گذرانند، یک هفته‌ای است که هر روز و شب شاهد وقوع زلزله‌هایی با شدت‌های گوناگون هستند که پس از زلزله ۵.۲ ریشتری ۲۵ خرداد تمامی ندارد.
اگرچه مصلی و برخی سالن‌های ورزشی در کیش مهیای استفاده عموم شده اما برخی از مردم نیز تا صبح در خودروهای خود می‌خوابند.
تحویل اموال مالباختگان بانک ملی بعد از تفکیک

گروه حوادث / بانک ملی ایران به‌دنبال اظهارات رئیس پلیس پایتخت در خصوص تحویل ارز و سکه مکشوفه از سارقان صندوق‌های اجاره‌ای این بانک توضیحاتی ارائه کرد.بر اساس گزارش بانک ملی به منظور حفظ حقوق صاحبان اموال مسروقه، صورت‌برداری و ارزیابی اقلام کشف شده شامل، سکه، ارز و مصنوعات طلا، تحت نظارت دادسرا، بازپرس رسیدگی کننده و پلیس صورت‌برداری و ارزیابی و به نیابت از دادسرا، تحویل خزانه بانک ملی ایران شده است،اما تاکنون هیچ اقلامی تحویل هیچ یک از صاحبان اموال نشده است، چرا که حسب دستور قضایی ابلاغی، هرگونه تعیین تکلیف و تحویل اموال فقط پس از اعمال تشریفات قضایی و برابر دستور بازپرس رسیدگی‌کننده امکان پذیر بوده و این روند بسرعت در حال بررسی و پیگیری است.همچنین با عنایت به اختلاط اموال مسروقه، دادسرای رسیدگی کننده با سرعت، دقت و جدیت اقدامات لازم به منظور تفکیک، تعیین تکلیف اموال و صاحبان آن را آغاز کرده و قطعاً نتایج حاصله و فرایند تشخیص و تحویل آن نیز مستقیماً به اطلاع هر یک از صاحبان اموال خواهد رسید و دادسرا به اظهارات و نظرات احتمالی ذینفعان توجه و رسیدگی می‌کند، بنابراین ذینفعان پرونده فقط به اطلاع‌رسانی مستقیم دادسرا و اطلاعیه رسمی بانک ملی ایران در سایت بانک توجه کنند.

4 کشته در برخورد دو کامیون
​​​​​​​
گروه حوادث / برخورد تریلی حامل سوخت با کامیون باری در کیلومتر ۳۲محور سربیشه به نهبندان ۴ کشته برجا گذاشت.
 سرهنگ علیرضا رضایی ، رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ساعت 01:39 بامداد چهارشنبه در کیلومتر 32 سربیشه-نهبندان یک دستگاه تریلی حامل فرآورده‌های نفتی با یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات برخورد و منجر به آتش‌سوزی گسترده شد. در اثر این حادثه چهار نفر در دم جان باختند که هویت آنان قابل شناسایی نیست.
وی علت حادثه را بی‌احتیاطی از سوی راننده کامیون باری ناشی از انحراف به چپ و خواب آلودگی و خستگی اعلام کرد. تصادف دو کامیون در محور سربیشه به نهبندان منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای شده بود و محور مواصلاتی از زمان وقوع حادثه تا 4:30 بامداد مسدود بود که با اطفای کامل حریق مسیر بازگشایی شد. رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: 8 تیم از پلیس راه  و همچنین  خودرو‌های آتش‌نشانی از چهار شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان و شوسف به محل حادثه اعزام شدند.
اکبری معاون امداد هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز به خبرنگاران گفت: یک تیم از بیرجند و یک تیم از سربیشه به حادثه اعزام شدند و نیروهای هلال‌احمر با استفاده از ست هیدرولیک اجساد را از درون خودرو محبوس شده خارج کردند و تحویل نیروی انتظامی دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/16/617533/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها