یک کلاغ چهل کلاغ


فیروزه کوهیانی
می‌گویند: گاو‌ها و گوسفندان در واکنش به اظهارات مدیرعامل اتحادیه دامداران مبنی بر صادرات دام، در طویله خود را قفل کرده و کلیدش را قورت داده‌اند. آنها در بیانیه‌ای اعلام داشتند که اولاً چه کاری است از در آنوری گمرک صادر شوند و دوباره به‌دلیل کمبود و گران‌شدن در کشور از در اینوری گمرک وارد شوند؟ ثانیاً اگر آب به آب شدند در آن شهر غریب که کسی زبان‌شان را نمی‌فهمد قرص ضد  تهوع از کجا بیاورند؟
می‌گویند: اسرائیلی‌ها بسیار به هوای پاک اهمیت داده و در راستای اهداف محیط زیستی در روز‌هایی خاص نه تنها با ماشین از خانه خارج نمی‌شوند بلکه کلا آن روز خود را در خانه حبس می‌کنند و حتی قایم می‌شوند تا یک وقت کسی نیاید آنها را از خانه بیرون بکشد. آنقدر در این تصمیم جدی هستند که برای آن آژیر خطر نیز گذاشته‌اند که بتوانند بموقع پنهان شوند.
می‌گویند: یکی از بازیگران زن تقریباً ایرانی ضمن تبریک نگفتن به لیلا حیدری برای گرفتن اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان، از او به خاطر ترک مبارزه و شرکت در مسابقات غیرضروری قهرمانی آسیا و کسب مدال انتقاد کرد و خواستار برگشتنش به کشور، انداختن روسری‌اش پشت گوش و غصه خوردن برای ورزشکاران اوکراین شد. وی در توئیتی نوشت: اصلاً چه معنی می‌دهد آدم به جای مبارزه مدال بگیرد، آن هم در آسیا؟
می‌گویند: موجودات فضایی سایر کرات بعد از پخش این خبر توسط روسیه که اروپایی‌ها به سمت جنگ فضایی رفته‌اند، کل راه شیری را مین‌گذاری کرده و دور سیاره‌شان را کمربند انتحاری بسته‌اند که دست اروپایی‌ها یا نوادگان کریستوف کلمب بهشان نرسد.
می‌گویند: فلسفه اینکه دو دوچرخه‌سوار هم‌تیمی در مسابقات تور اسلوونی، بعد از جلو زدن از سایر رقبا، قبل از خط پایان، با بازی سنگ، کاغذ، قیچی تعیین کرده‌اند که کدامیک زودتر از خط پایان رد شود، این بوده که یکی از بازی‌های قدیمی و سنتی را زنده نگه داشته و به آیندگان منتقل کنند. آنها در پایان به مدیر برگزاری مسابقات پیشنهاد دادند به جای این‌همه رکاب زدن و خستگی و گرفتگی ماهیچه بهتر است دوچرخه‌سواران همان‌طور که روی دوچرخه نشسته‌اند بازی‌های قدیمی از جمله یه‌قل دو قل، هفت‌سنگ، گرگم به هوا، قایم‌باشک و غیره را انجام داده و به برنده مدال داده شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/22/617529/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها