واکنش شیمیایی مستأجر و آب


بهزاد توفیق‌فر
ســــؤال شیـــــمی کنـــــــکـــور دکتـــــری: فرایند واکنش طبیعی مستأجر(MO) با صـــاحبـــخانه‌(SA)، چگونه محیط‌زیست را از خطر نابودی حفظ می‌کند؟ با رسم شکل توضیح دهید(بارم: مالکین: 1.5 نمره؛ مستأجرین: 100 نمره؛ زوج‎های جوان: به نیت مجموع سال تولد عروس خانم و عمه بزرگه ایشان).
جواب: اگر فرض کنیم، سایر هزینه‌های فرعی مانند خوراک، پوشاک و سلامت در این آزمایش، صفر نگه داشته شده‌اند. همچنین بازهم فرض کنیم که اتفاقی در طول واکنش، نیفتاده است، مثلاً یکی از اعضای خانواده مستأجر نیاز به اکسیژن یا سایر گازهای موجود پیدا نکرده، فرمول واکنش مورد نظر سؤال، بدین شرح است:
در این فرمول و از چپ به راست، (ZBB) مخفف زن و دوتا بچه است که کافی است. (H) همان اجاره‌بها یا گاز هلیوم است که ولش کنی همین‌طوری بالا می‌رود و دیده شده گاهی وسط مراسم ترکیده و عده‌ای را به مراسم دیگری رهنمون گردیده. (AB) هم که همان آب (نام قدیم: آبِ‎رو) است. همان‌طور که در فرمول مشخص و واضح است و برهیچ‌‌کس (اعم از مسئول و غیرمسئول) پوشیده نیست، مستأجر(MO) مفلوک در واکنش با اجاره‌بها(H) دچار گُسَست(یا شکست) می‌شود و تبدیل به یک مستأجر دیگری شده و به اذعان همه دانشمندان که این آدم دیگر آن آدم سابق نخواهد شد.
با دقت در سمت (نتیجه) راست واکنش فوق، به دست می‌آید: (MO) یک مستأجر جدید که نامش همان نام قبلی است. (SA) که همان صاحبخانه است با انصاف و معرفت کمتر(عدد (2) نشانگر یک پسر سه ساله صاحبخانه است که ظرف یکسال یکهویی، دوتا شده و هردو را در شُرف ازدواج قرار داده است). زن مستأجر(Z) طاقتش به اینجایش رسیده لذا از مستأجر جدا شده و یکی از بچه(B)ها را با خودش برده و به هیچ عنوان هم (Ctrl+Z) جواب نداده است. (GG) دوتا گوساله دوقلو هستند که گاو متعلق به مستأجر زاییده و بالاخره بخش مهم فرمول که پاسخ مسأله اصلی است، ریختن آب‌ِروی(AB) مستأجر و پیوستن آن به طبیعت است که همه می‌دانیم آب خیلی محیط‌زیست را از خطر نابودی حفظ می‌کند و اینگونه.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/21/617522/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها