آرام‌بخش بستـــــــه


فروغ زال
تب و تاب بالای ودیعه و اجاره‌بهای ناجوانمردانه‌ای که تن و کمر مستأجران را به جای مستکبران به لرزه درآورده، باعث شد تا بسته‌ای با عنوان «بسته حمایتی مستأجران» صادر شود. این بسته حمایتی مواردی دارد که رسانه‌ای نشده‌اند تا یک وقت «صف» تشکیل نشود.

 یک- مالیات بر خانه‌های خالی
با این قانون قرار بود مالکان بی‌تربیتی که خانه‌هایشان را وارد عرصه رهن و اجاره نکرده‌اند، متنبه شوند اما نشدند و اثرگذاری این قانون برکاهش هزینه اجاره‌بهای مسکن، مانند مالیدن نرم کننده مو بر تیغ‌های خارپشت بود. اگرچه این قانون نتوانست التیامی بر درد مستأجران باشد اما در بسته حمایتی دولت، «جعبه 12 تایی دمنوش بابونه» برای مستأجران پیشنهاد شده‌است.

دو- تمدید خودکار قراردادها بین 20 تا 25 درصد
درست است که چاره‌ای برای کسانی که باید به خانه جدیدی نقل مکان کنند یا مالک‌شان بلد بوده و گفته خودم می‌خواهم ساکن شوم و باید خالی کنید قید نشده، اما به‌دلیل بالا گرفتن نزاع و احتمال بروز صدمات روانی، در بسته حمایتی مستأجران، «یک بطری یک لیتری عرق دو آتیشه گل‌ گاوزبان» قرار گرفته‌ است.
سه- وام ودیعه مسکن
 طبق آمار خبرگزاری‌ها تا الان که آخرین روز خرداد باشد، فقط 46 سرپرست خانواده توانسته‌اند این وام را دریافت کنند.
برای سایر کسانی که نتوانسته‌اند وام را دریافت کنند یا بعداً برای بازپرداختش دوباره باید وام بگیرند نیز در این بسته حمایتی بروشور آموزشی «10 راه کاهش استرس و عصبانیت» به تعداد محدود تهیه شده. از جمله راه‌های پیشنهادی در این بروشور به خوردن انبه، عسل، نفس عمیق، آب یخ و شمردن معکوس اعداد اشاره
شده است.
 همچنین یک سامانه برای ثبت‌نام و دریافت این بسته که شامل «جعبه 6 تایی دمنوش بابونه و عرق دوآتیشه گل گاوزبان و بروشور آموزشی راه‌های آرام‌بخش» است، طراحی شده که به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. نام کاربری ورود به این سامانه نیز کد ملی سرپرست خانوار است.
سرپرستان خانوار می‌توانند هزینه تهیه این بسته را از یارانه اضافی و باقی مانده هر ماه خانواده تهیه کنند.
در ادامه این طرح حمایتی ذکر شده همه مستأجران بیمه هستند اما برای احتیاط، خود را بیمه عمر هم بکنند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7939/19/617514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها