واکنش نمایندگان مجلس به طرح استیضاح فاطمی امین‌‌، وزیر صنعت ،معدن وتجارت

انگیزه‌های سیاسی پشت پرده استیضاح


■استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست
■اجازه دهیم فاطمی امین اصلاحات ساختاری در وزارت صمت ایجاد کند
■ثبت استیضاح فاطمی امین به آذر ماه سال ۱۴۰۰ باز می گردد
■لابیگران برای استیضاح فاطمی امین را رسوا می‌کنیم
■استیضاح فاطمی امین اعلام وصول نمی‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم بازنگری در استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به نمایندگان پیشنهاد می‌دهم که فرصت یکساله به دولت بدهند و بعد از آن در مورد عملکرد وزرا تصمیم بگیرند.
محمدرضا پورابراهیمی در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم را با حساسیت خاصی دنبال می‌کند زیرا نمایندگان مجلس به دلیل اعتمادی که به دولت آیت‌الله رئیسی داشتند به کابینه ایشان رأی اعتماد بالایی دادند، انتظار داریم با توجه به رویکرد حمایتی مجلس و دولت سیزدهم به وظایف خود در راستای حل مشکلات مردم عمل کنند.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اتفاق فوق‌العاده و خاصی پیش بیاید حق مجلس است که حتی بعد از گذشت یک ماه از رأی اعتماد وزیر مورد نظر را استیضاح کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه معتقدم باید حداقل به دولت یکسال اجازه دهیم تا عملکرد خود را ارائه کند، اظهار داشت: حدود ۹ ماه از روی کار آمدن وزرا می‌گذرد باید بعد از یکسال عملکرد آنها را ارزیابی کنیم.
وی تأکید کرد: باید به شرایط حساس وزارتخانه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی توجه کنیم و فرصت بیشتری برای اجرای برنامه‌هایشان بدهیم.
استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست
همچنین نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در مورد روند بررسی استیضاح وزیر صمت گفت: حرکت نمایندگان در راستای استیضاح وزیر، شتابزدگی در تصمیم و بی‌ثبات کردن مدیریت‌ها است و به صلاح کشور نیست.
احمد راستینه در مورد روند بررسی استیضاح وزیر صمت گفت: نظارت حق قانونی نمایندگان است و آنها می‌توانند در قالب سؤال، تذکر و استیضاح نسبت به عملکرد وزیران ورود کنند.
نماینده مردم شهرکرد بیان داشت: ما نسبت به برخی اتفاقات در حوزه کنترل بازار، صنعت خودرو و لوازم خانگی ناراضی هستیم اما معتقدیم مشکل این حوزه ساختاری است و به ماه‌های اخیر بر‌نمی‌گردد.  نماینده مردم شهرکرد یادآور شد: استیضاح وزیر صمت شش ماه پیش کلید خورده است و اکنون سؤالم اینجاست که چطور امکان دارد در مدت صدارت شش ماهه یک وزیر به قدری اتفاقات بیفتد که نمایندگان به این جمع‌بندی برسند که وزیر صمت استیضاح شود.
امضای خود را پس گرفتم
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیز با تأکید بر اینکه باید استیضاح وزیر صمت متوقف شود، خاطرنشان کرد: امضای خود را از استیضاح وزیر پس گرفته‌ام.
خلیل بهروزی‌فر در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فاطمی امین مقصر همه گرانی‌ها نیست لذا نباید پای وزیر به استیضاح کشیده شود.
نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده استیضاح وزیر صمت را امضا کرده بودم، افزود: امضای این استیضاح برای هشدار به وزیر در مورد عزل و نصب‌ها در بدنه وزارتخانه بود تا دقت بیشتری در عزل و نصب‌ها داشته باشند تا نیروهای ناکارآمدی که موجب مشکلات امروز هستند برکنار شده و نیروهای جهادگر جایگزین این افراد شوند.
بهروزی‌فر تصریح کرد: باید به وزیر صنعت، معدن و تجارت مجدداً فرصت دهیم برنامه‌های خود را محقق کند. مجلس نباید هیجان‌زده تصمیم بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید استیضاح وزیر صمت متوقف شود، خاطرنشان کرد: امضای خود را از استیضاح وزیر پس گرفته‌ام.
اجازه دهیم فاطمی امین اصلاحات ساختاری در وزارت صمت ایجاد کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بهتر است فرصت بیشتری به وزیر صنعت، معدن و تجارت بدهیم تا بتواند برنامه‌های خود را برای اصلاح ساختارها در این وزارتخانه اجرایی کند، بنده این استیضاح را امضا نکردم.سیدعلی یزدی‌خواه با اشاره به انتقاداتی که نمایندگان در حوزه قیمت کالاهای اساسی و خودرو از وزیر صنعت، معدن و تجارت دارند، گفت: در بین نمایندگان مجلس پیرامون اینکه باید این استیضاح انجام شود یا خیر، بحث وجود دارد.
باید به وزیر فرصت دهیم تا برنامه‌های خود را اجرایی کند
همچنین سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را زود هنگام خواند و گفت: باید به وزیر فرصت دهیم تا برنامه‌های خود را اجرایی کند.
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به گستردگی مشکلات و وظایف وزارت صنعت باید به وزیر فرصت بیشتری دهیم و با همکاری و همراهی همه جانبه در راستای حل مشکلات این وزارتخانه گام برداریم.
قطعاً انگیزه‌های سیاسی پشت پرده استیضاح وزیر صمت است
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز درباره استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است برخی نمایندگان تحت تأثیر برخی القائات برای این استیضاح قرار گرفته باشند. قطعاً انگیزه‌های سیاسی پشت پرده این استیضاح است.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با این استیضاح کاملاً مخالف هستم.
غضنفرآبادی گفت: در شرایطی که کمتر از یک سال از عمر دولت گذشته است نباید پاپیچ دولت شد و مانع حرکت شتابنده دولت برای اصلاحات اقتصادی و حل مشکلات مردم شویم.
ثبت استیضاح فاطمی امین به آذر ۱۴۰۰ باز می‌گردد
همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر صمت گفت: متأسفانه ثبت این استیضاح به آذر ۱۴۰۰ باز می‌گردد زمانی که سه ماه بیشتر از مسئولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌گذشت. اقبال شاکری در مورد استیضاح وزیر صمت گفت: به نظر من این استیضاح در کمیسیون صنایع متوقف خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را زودهنگام خواند و اظهار داشت: باید حداقل یکسال به وزرا فرصت دهیم تا برنامه‌های خود را اجرایی کنند.
لابیگران برای استیضاح فاطمی امین را رسوا می‌کنیم
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اخبار بسیار بدی در مورد لابیگری برای استیضاح وزیر صنعت به گوش می‌رسد، اظهار داشت: اگر به یقین برسیم قطعاً این افراد را در مجلس رسوا خواهیم کرد، مجلس انقلابی جای لابیگری و واسطه‌گری برای صاحبان قدرت و ثروت نیست.علی‌اکبر علیزاده درخصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه از سه وزارتخانه عمده دولت شامل وزارت صنعت، وزارت معادن و وزارت بازرگانی سابق تشکیل شده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یک مسئول و مدیر عاقل، فرمانده خط مقدم خود را در این شرایط تضعیف نمی‌کند. معتقدم فاطمی امین در اجرای مسئولیت‌های خود موفق بوده است و استیضاح وی در این شرایط اصلاً به صلاح نمی‌باشد.
استیضاح فاطمی امین اعلام وصول نمی‌شود
مصطفی‌رضا حسینی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی‌شود،‌ گفت: برخی از نمایندگان خواستار استیضاح، امضای خود را پس گرفتند و بنده هم از جمله نمایندگانی هستم که مایل به استیضاح بوده ولی دراین زمان امضای خود را پس خواهم
گرفت.
به گزارش ایرنا، روز گذشته جلسه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه خبر به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین منتشر شده است.علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در این باره به ایرنا گفته بود که طبق آیین نامه داخلی مجلس با موافقت هیأت رئیسه استیضاح وزرا به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و وزیر و نمایندگان ۷ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند. در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار خارج خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7938/1/617490/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها