رئیس جمهور در بیست و پنجمین سفر استانی در جمع مردم اصفهان:

به قلب مشکلات می‌زنیم


 امریکایی‌ها پیغام توافق می‌فرستند اما بر لیست تحریم‌ها می‌افزایند

«اصفهان»، بیست و پنجمین مقصد سفر استانی دولت مردمی بود. سفری که در آستانه یک‌سالگی پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم انجام شد، جایی بود که مردمان آن مدت‌هاست با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند. آنچنان که رئیس جمهور در بدو ورود به استان اصفهان درباره اهداف این سفر گفت: باید نسبت به اصفهان توجه خاصی داشت تا مشکلات، مردم استان را اذیت نکند. او با اشاره به اینکه بیش از همه مشکلات «کم‌آبی» مردم استان را رنج می‌دهد، گفت: کم‌آبی از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان محترم و مردم عزیزمان در این استان، این مشکل قابل رفع است. رئیس جمهور رفع مشکل کم‌آبی را نیازمند نوعی از مدیریت دانست که در اعمال این مدیریت مردم همراه دولت خواهند بود و گفت که اعتباراتی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

گروه سیاسی/ «اصفهان»، بیست و پنجمین مقصد سفر استانی دولت مردمی بود. سفری که در آستانه یک‌سالگی پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم انجام شد، جایی که مردمان آن مدت‌هاست با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند. آنچنان که رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان اصفهان درباره اهداف این سفر گفت: باید نسبت به اصفهان توجه خاصی داشت تا مشکلات، مردم استان را اذیت نکند. او با اشاره به اینکه بیش از همه مشکلات «کم‌آبی» مردم استان را رنج می‌دهد، گفت: کم‌آبی از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان محترم و مردم عزیزمان در این استان، این مشکل قابل رفع است. رئیس جمهور رفع مشکل کم‌آبی را نیازمند نوعی از مدیریت دانست که در اعمال این مدیریت مردم همراه دولت خواهند بود و گفت که اعتباراتی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
ساخت هواپیمای مسافربری در دستورکار هسا
رئیس جمهور صبح ورود به اصفهان از بخش‌های مختلف شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) دیدن کرد. او در بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت و در گفت‌و‌گو با مدیران، مهندسان و متخصصان در جریان فعالیت‌ها و تولیدات متنوع این شرکت قرار گرفت. رئیسی در این بازدید با بیان اینکه، یکی از قطب‌های مهم علم و فناوری و تحقیقات در کشور، استان اصفهان است، گفت که حتماً بزودی باید هواپیمای مسافربری حداقل با ۷۲ سرنشین به دست توانای عزیزانمان در شرکت هواپیماسازی ساخته شود. شرکت هسا به عنوان اولین مرکز ساخت انواع پرنده بال ثابت و بالگردان تعیین و با در دستور قرار گرفتن برنامه ساخت هواپیمای مسافربری روند تکاملی خود را طی می‌کند. ساخت جنگنده کوثر، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، تولید بالگردهای شاهد ۲۷۸، ظفر ۳۰۰، شاهد ۲۷۴، شاهد ۲۸۵، ساخت پروانه با مواد کامپوزیت، تعمیرات هواناو، تولید هواپیمای آموزشی سیمرغ، هواپیمای آبپاش، ساخت و تست ترمز هواپیما، کمک به تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی کشور و تأمین تجهیزات مورد نیاز حوزه هوایی کشور از جمله خدمات و تولیدات شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) است.
بازدید از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی با بالگرد
ابراهیم رئیسی که در بدو ورود به استان اصفهان، مهمترین مشکل استان را کم‌آبی عنوان کرده بود، با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی بازدید کرد. رئیس جمهور همچنین در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود حضور یافته و از نزدیک با کشاورزان و اهالی این منطقه دیدار و گفت‌و‌گو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
آیت الله رئیسی اظهار داشت: بعضی مسئولین از کنار مشکلات عبور می‌کنند ولی ما به قلب مشکلات می‌زنیم و ان‌شاالله آنها را حل می‌کنیم.
بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی
ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که به‌عنوان اولین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است، بازدید کرد. بیش از ۷ هزار و ۸۶۰ نفر از نخبگان، متخصصین و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف فنی و علمی و در قالب بیش از ۶۱۰ شرکت در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شهرک در گفت‌و‌گو با متخصصان، کارشناسان و مدیران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی قرار گرفت.
باید گام‌های آتی را بلندتر برداریم
رئیسی در ادامه این سفر یک‌روزه در نشستی با جمعی از نخبگان استان گفت: با وجود جانفشانی‌ها و پیشرفت‌های بسیار راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است و باید گام‌های آتی را بلندتر برداریم. رئیس جمهور افزود: بنده به عنوان یک طلبه و شما به عنوان آحاد جامعه باید در برداشتن گام دوم احساس مسئولیت و همت کنیم.دستاوردهای بزرگ با تلاش فراوان و مجاهدانه به دست می‌آیند، همانگونه که الگوهای ما از جمله شهید سلیمانی با جهاد در یک مسیر ناهموار و سخت توانستند دستاوردهای بزرگی برای منطقه و جهان اسلام حاصل کنند. ما پرورش‌یافتگان مکتب «ما می‌توانیم» هستیم و لذا از سختی‌های مسیر هراسی نداریم.
ضرورت اصلاح الگوی کشت
رئیس جمهور با بیان اینکه عدم بهره‌برداری صحیح و کاهش نزولات آسمانی از جمله مهمترین دلایل کم آبی در کشور است، افزود: آنچه مردم در زمینه مقابله با مشکل کم آبی می‌خواهند همان چیزی است که بر اساس کار یعنی عمل به عدالت هم تطبیق دارد. اجرای عدالت در این زمینه یعنی عمل بر اساس طرحی جامع که همه جوانب و ملاحظات موضوع را در نظر گرفته و راهکارهای کارشناسانه برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کرده باشد. رئیس جمهور اجرای عدالت در زمینه مدیریت منابع و توزیع آب را دارای الزاماتی دانست که همگان باید به آن ملتزم باشند و اظهار داشت: به عنوان مثال همه باید به اصلاح الگوی کشت بر اساس آنچه در طرح جامع مدیریت آب توصیه شده است، پایبند باشند و همچنین کسی به خود اجازه ندهد در مسیر رودخانه‌ها از آب سوءاستفاده کند. برخی به بنده پیشنهاد دادند که زمانی به اصفهان سفر کنم که در زاینده رود آب جاری باشد، اما بنده تأکید کردم که اتفاقاً در زمانی به استان سفر می‌کنم که مردم با مشکلاتشان درگیر هستند تا از نزدیک ببینم و بدانم که بر مردم چه می‌گذرد.
دولت متصدی خوبی در اقتصاد نیست
آیت‌الله رئیسی گفت: دولت همانگونه که متصدی خوبی در عرصه اقتصاد نیست و باید این میدان را به بخش خصوصی واگذار کند، در عرصه فرهنگ نیز باید تصدی‌گری را به فعالان دغدغه‌مند بخش خصوصی واگذار کند و خود در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد.
رئیسی به موضوع ضرورت ساماندهی فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: منظور از مدیریت فضای مجازی به هیچ وجه ایجاد محدودیت برای کسب و کارها در این فضا نیست. مسأله این است که اگر از فضای مجازی مشابه فضای واقعی مراقبت نشود، به مردم آسیب وارد می‌شود. رئیس جمهور تصریح کرد: طبیعتاً وقتی قاچاق مواد مخدر و اسلحه، تعرض به ساحت خصوصی افراد جامعه، کلاهبرداری و انواع تخلفات و مفاسد دیگر در فضای واقعی جرم است و با آنها مقابله می‌شود، باید در فضای مجازی هم با آنها مقابله کرد. رئیسی با تأکید بر اینکه مضار و مفاسد فضای مجازی باید مدیریت شود اگر نه همه مظاهر عالی اخلاقی و انسانی آسیب می‌بینند، خاطرنشان کرد: دولت نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارد و اگر مطلبی بیان نمی‌شود به معنای عدم اقدام در این زمینه نیست. تقریباً تمام جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به همین موضوع اختصاص داشت.
حتماً به اصناف اعتماد کنید
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع اجرای قانون جدید مالیاتی اشاره و تصریح کرد: از همین تریبون قاطعانه به همه مسئولان مالیاتی اعلام می‌کنم که حتماً به اصناف اعتماد کنید و آنچه آنها اعلام می‌کنند را بپذیرید مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ اساس کار باید بر اعتماد به کاسب و فعال اقتصادی باشد.
اصلاحات اقتصادی ضرورت امروز کشور
رئیسی جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان اصفهان، در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان اصلاحات اقتصادی را ضرورت امروز کشور دانست و با بیان اینکه این کار باید پیش از اینها انجام می‌شد، تأکید کرد: دولت اصلاحات اقتصادی و ضرورت قطع دست رانت‌خواران و زمینه‌سازی برای حضور جوانان در عرصه کار و تلاش را با قوت پیگیری می‌کند. رئیس جمهور با بیان اینکه هر جا عقب‌ماندگی به‌وجود آمده محصول کم‌کاری یا تأخیر در انجام مسئولیت بوده است، تأکید کرد: اصلاحات اقتصادی باید زودتر در کشور اتفاق می‌افتاد. اصلاح نظام اقتصادی و قطع دست رانت‌خواران و مفسدان و دلالان از خدا بی‌خبر و باز کردن راه برای جوانان آماده کار و تلاش و فعالان اقتصادی، ضرورت امروز کشور است.
مؤلفه‌های اقتدار ایران
رئیس جمهور در سخنانش به مؤلفه‌های اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و مهم‌ترین این مؤلفه‌ها را ایمان به خدا و دلدادگی به حضرت حق عنوان کرد. او از رهبری حکیم، مدبر و بصیرت‌آفرین هم به عنوان دیگر مؤلفه قدرت کشورمان یاد کرد و همچنین برخورداری از علم و دانش و فناوری و نیروهای مسلح توانمند و مجهز به آخرین دستاوردهای علوم و صنایع پیشرفته نظامی را به عنوان دیگر مؤلفه‌های مهم قدرتمندی کشورمان نام برد.
برنامه دولت برای زنده کردن زنده‌رود
رئیسی بامداد جمعه در پایان بیست و پنجمین سفر استانی دولت مردمی به مقصد اصفهان، در نشستی با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر یک‌روزه‌اش به این استان گفت: اصلی‌ترین مشکل مردم در اصفهان کم‌آبی است و لذا در اولین مرحله از برنامه‌های سفر بازدیدی از بخش‌هایی از مسیر زاینده‌رود و تالاب گاوخونی داشتیم. رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که دولت به‌طور مشخص برای احیای زاینده‌رود چه خواهد کرد؟ تصریح کرد: دولت در قالب طرح جامع احیای زاینده‌رود و توزیع عادلانه آب برای زنده کردن زنده‌رود برنامه دارد. هیچ ظرفیت، امکان و راهکاری برای احیای زاینده‌رود نادیده گرفته نخواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7934/1/616876/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها