بر اساس نظرسنجی گالوپ 83 درصد امریکایی‌ها از وضعیت ایالات متحده ناراضی‌هستند

هشدار وزارت امنیت داخلی امریکا درباره تشدید ناآرامی‌ها در این کشور


وزارت امنیت داخلی امریکا روز سه‌شنبه در آخرین بولتن سیستم مشاوره ملی تروریسم اعلام کرد تصمیم دادگاه عالی در مورد سقط جنین، افزایش مهاجران در مرز ایالات‌متحده و مکزیک و انتخابات میان‌دوره‌ای، محرک‌های بالقوه خشونت افراطی در شش ماه آینده هستند. وزارت امنیت داخلی امریکا افزوده که ایالات‌متحده در یک محیط تهدید شدید قرار داشته و این عوامل ممکن است وضعیت را بدتر کند.
این در حالی است که براساس نظرسنجی جدید گالوپ، تنها 16درصد از امریکایی‌ها از وضعیت کشور تحت رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا راضی هستند. این نظرسنجی جدید و عجیب که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد 83درصد از امریکایی‌ها فکر می‌کنند ایالات‌متحده در بحبوحه تورم بالای بی‌سابقه، کمبود شیرخشک، قیمت گاز بسیار بالا و تیراندازی‌های دسته‌جمعی مرگبار، از ریل خارج شده و دیگر قابل مهار نیست. نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد  تنها 16درصد، از وضعیت موجود در ایالات‌متحده راضی هستند، 83 درصد ناراضی‌اند و یک درصد باقی مانده هم نظری نداشته‌اند.
در بخشی از بولتنی که توسط وزارت امنیت داخلی امریکا در روزهای گذشته منتشر شده، آمده است: ما در ماه‌های آینده انتظار داریم ایالات‌متحده در یک محیط تهدید شدید قرار بگیرد زیرا می‌توان از چندین رویداد مهم برای توجیه اعمال خشونت‌آمیز علیه طیف وسیعی از اهداف احتمالی سوءاستفاده کرد. این بولتن همچنین ادعا کرد چین، روسیه، ایران و سایر کشورها به‌دنبال ایجاد اختلاف در داخل ایالات‌متحده برای تضعیف این کشور و جایگاه آن در جهان هستند و تا حدی این کار را با تقویت تئوری‌های توطئه و گزارش‌های نادرست که در جامعه امریکا رو به افزایش است، انجام می‌دهند. وزارت امنیت داخلی امریکا با اشاره به حمله نژادپرستانه که طی آن یک مرد مسلح سفیدپوست ۱۰سیاهپوست را در یک سوپرمارکت در شهر بوفالوی نیویورک قتل‌عام نمود، اعلام کرد که افراط گرایان خشن داخل امریکا، شدیدترین و به‌ صورت بالقوه خشونت‌آمیزترین تهدید را ارائه می‌دهند.
گفتنی است رضایت دموکرات‌ها از آوریل تاکنون 14واحد کاهش یافته و به 24درصد رسیده  که بیشترین کاهش کلی را به خود اختصاص داده است. اکنون تنها حدود یک‌چهارم دموکرات‌ها از امور ایالات‌متحده راضی هستند و این موضوع برای تداوم و بقای ریاست‌جمهوری بایدن یک تهدید اساسی است. در این میان تنها 18درصد از گروه‌های مستقل و 4درصد از جمهوری‌خواهان از وضعیت موجود راضی هستند.
به گفته تحلیلگران گالوپ، تورم در بحبوحه افزایش سرسام‌آور قیمت گاز و موادغذایی، کمبود شیرخشک و حوادث مرگبار اخیر که سابقه هم داشته‌اند، در بالاترین حد خود در 40سال گذشته بوده است. جمهوری‌خواهان از جو بایدن به خاطر ناتوانی در مهار تورم و تشدید بی‌سابقه آن انتقاد کرده‌اند. در همین حال، کنگره همچنان در میان مردم بسیار منفور است. بر اساس نظرسنجی، 77درصد، از کارهایی که کنگره انجام می‌دهد ناراضی هستند و تنها 18درصد عملکرد آن را تأیید کرده‌اند. گالوپ در نظرسنجی خود از ایالات‌متحده بیان داشته است: «در حالی که کمتر از 6ماه تا انتخابات میان‌دوره‌ای باقی مانده است، مردم بسیار ناامید شده‌اند و روحیه خوبی ندارند. تعداد کمی از امریکایی‌ها از جهت‌گیری کلی کشور و کنگره راضی هستند و این موضوع کشور را بشدت آسیب‌پذیر می‌کند.»
گفتنی است در نظرسنجی گالوپ، ٣٥درصد مردم رضایت خود را از مسائل سیاسی امریکا اعلام کرده بودند و ٦٥درصد نارضایتی خود را اعلام کردند. این درصد پایین‌ترین میزان در تاریخ امریکا به شمار می‌رود. علاوه‌ بر این، در نظرسنجی قبلی ١٩درصد از زندگی در این کشور راضی بوده‌اند و ٨١درصد نارضایتی خود را از زندگی در امریکا اعلام کرده بودند که در نظر گرفتن این آمار نسبت به نظرسنجی جدید این مؤسسه، نشان از روند روبه‌رشد نارضایتی در ایالات‌متحده و افزایش نگرانی‌ها درباره اعتراضات مردمی دارد.
وزارت امنیت داخلی امریکا افزود خشونت افراط گرایان داخلی علیه نهادهای دموکراتیک، نامزدها و کارکنان انتخابات احتمالاً تا پاییز افزایش خواهد یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/1/615887/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها