رئیس جمهور با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی به وزیر کار دستور داد با تعیین یک تیم کاری بسرعت شرایط افراد جامانده از یارانه بررسی شود

مأموریت ویژه برای بازبینی دهک‌بندی

اعلام عزای عمومی در یزد به دستور رئیس‌جمهور و به احترام جانباختگان حادثه قطار مشهد - یزد و ابراز همدردی با خانواده حادثه‌دیدگان و مردم یزد، امروز پنجشنبه ۱۹ خردادماه در این استان عزای عمومی اعلام شد.

رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به برخی گلایه‌های مردمی نسبت به دهک‌بندی‌ها برای پرداخت یارانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست دهک‌بندی‌ها مورد بررسی قرار گیرند و تأکید کرد مردم مطمئن باشند در پرداخت یارانه‌ها عدالت به دقت اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری بسرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند.
رئیس‌جمهور در ادامه «پیگیری مجدانه» را رمز موفقیت در انجام کارها دانست و تأکید کرد: اگر یک تصمیم یا مصوبه به طور جدی پیگیری نشود هر قدر نیروی انسانی و بودجه به کار گرفته شود باز هم کار پیش نمی‌رود و در حد یک صورتجلسه روی کاغذ می‌ماند.
وی همچنین با ابراز تأسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن حادثه صادر کرد.
آیت‌الله رئیسی در آغاز سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و تبیین مفهوم حدیث مشهور سلسله الذهب آن حضرت، تصریح کرد: ولایت مهم‌ترین موضوع در جامعه اسلامی است و تمام پیشوایان دینی بر مسأله ولایت حقه تأکید کرده‌اند. رئیس‌جمهور مهم‌ترین عنصر در ولایت حقه را عدالت عنوان کرد، اما در عین حال گفت: حکومت و جامعه عادل تنها با وجود امام عادل در رأس جامعه شکل نمی‌گیرد و همه ارکان حاکمیت و کارگزاران نظام باید از عدالت برخوردار باشند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند. آیت‌الله رئیسی بر همین اساس اظهار کرد: همه کسانی که در هر بخشی از دولت سیزدهم به‌عنوان دولت مردمی خدمت می‌کنند، باید با تأسی از امام عادل خودشان عدالتخواه بوده و به عدالت رفتار کنند.
ساعات کار اداری از ۲۱ خرداد تا
 ۳ شهریور تغییر کرد
در جلسه روز گذشته هیأت دولت، هیأت وزیران به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال‌جاری، با پیشنهاد اصلاح ساعات کار اداری موافقت کرد. براساس مصوبه هیأت وزیران، ساعات شروع و خاتمه کار همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا
13 و 30 دقیقه تعیین شد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه‌های باقیمانده سال‌جاری جبران کنند.
همچنین همه دستگاه‌های اجرایی فوق‌الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه‌های سرمایشی را خاموش نمایند.
اعضای دولت در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی را بررسی و درباره آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.
گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور روسیه با آیت الله رئیسی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به دیدار سال گذشته رؤسای دو کشور در مسکو، تصریح کرد: پس از این دیدار پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط فیمابین ایجاد شد و پیگیری توافقات و نیز رفت و آمد هیأت‌های عالی‌رتبه طرفین زمینه توسعه همکاری و هماهنگی در حوزه‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم کرده است.
رئیس جمهور افزود: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در راستای تأمین منافع جمعی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باعث خنثی شدن فشارهای غیرقانونی کشورهای غربی می‌شود.
آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به پایان یافتن هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در اوکراین، بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک در این رابطه تأکید کرد و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک جنگ بکار ببندد.
زمان تصمیم گیری امریکاست
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی تاکنون بارها تأیید کرده که هیچ‌گونه انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود نداشته است، افزود: ما به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده‌ایم و اکنون زمان تصمیم‌گیری امریکاست.
دکتر رئیسی در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، فارغ از تحولات بین‌المللی به دنبال تعمیق و پایدارسازی روابط همه‌جانبه خود با کشورهای مستقل است.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و انواع مختلف اشغالگری را دوروی یک سکه دانست. در همین راستا دو طرف با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن الگوی همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم، برتداوم همکاری و افزایش هماهنگی در منطقه غرب آسیا و همچنین قفقاز تأکید کردند.
افزایش ۸۰ درصدی همکاری‌های تجاری و اقتصادی
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با ابراز تأسف نسبت به سانحه خروج قطار از ریل در کشورمان و با اشاره به اینکه دو کشور به صورت فعالانه برای توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنند از افزایش ۸۰ درصدی سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: افزایش همکاری در زمینه‌های بانکی، ترانزیت، انرژی و کشاورزی مورد توجه ما است.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، افزود: حضور و نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به نفع همه کشورها است و از آن حمایت می‌کنیم.
در این گفت و گو، رئیس جمهور روسیه گزارشی از روند تحولات سیاسی و نظامی مرتبط با اوکراین ارائه کرد.
پوتین همچنین با اشاره به تلاش‌های امریکا و متحدان اروپایی آن در آژانس انرژی هسته‌ای، اظهار داشت: اعتقاد داریم اقدامات آنها کمکی به حل و فصل مسائل جاری نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با اینگونه اقدامات است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/1/615881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها