مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

اپراتورها باتری‌های دکل ها را شارژ کنند



با فرارسیدن فصل گرما و افزایش بار شبکه برق بویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف وزارت نیرو برنامه‌هایی برای کنترل و کاهش مصرف برق در راستای صرفه‌جویی حداکثری مصرف از جمله خاموشی در نظر گرفته است اما باید گفت که روز دوشنبه 16 خردادماه مصرف برق کشور در زمان اوج مصرف به مرز ٦٠ هزار مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است و این رقم از آخرین زمان اوج مصرف سال گذشته ۵۰۰۰ مگاوات بیشتر است.
مسئولان صنعت برق اعلام کرده‌اند که در حال حاضر شبکه برق کشور بدون مشکل و پایدار است و مشکلی برای تأمین برق وجود ندارد، ولی اگر مصرف برق روند صعودی به خود بگیرد ممکن است با قطعی برق هم مواجه شویم که اگر در برخی مناطق با خاموشی‌های مقطعی مواجه شویم امکان قطعی‌ آنتن‌های موبایل و اینترنت وجود دارد. آنتن تلفن همراه ارتباط مستقیمی با قطعی برق دارد؛ هرچند باتری‌های سایت‌های BTS، وظیفه تاب‌آوری برای تأمین برق تجهیزات و آنتن را دارند که البته تاب‌آوری سایت‌ها به بازه دو تا چهار ساعته محدود است اما اگر قطعی برق ادامه پیدا کند، این سایت‌ها هم خاموش می‌شوند. البته در شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، برای سایت‌ها از دیزل ژنراتور هم استفاده می‌شود، اما اگر از موتور برق یا دیزل ژنراتورها در سطح گسترده استفاده شود، آن هم با این حجم از آلودگی، زیان زیادی به طبیعت وارد می‌کند.
با افزایش مصرف برق و بروز قطعی، باتری سایت‌های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تأمین می‌کند و اکثر سایت‌ها هم می‌توانند در بازه چند ساعته قطعی برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتری‌ بعضی از سایت‌ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود که قطعی آنتن و اینترنت موبایل را هم به‌دنبال خواهد داشت. آن هم در شرایطی که استفاده اینترنت عموم مردم در ایران، از دیتای موبایل است، قطعی برقی که می‌تواند قطعی آنتن‌های موبایل را هم به‌دنبال داشته باشد، مشکلات اینترنتی را هم برای کاربران ایجاد می‌کند. البته درباره این نگرانی اپراتورها سخنگوی صنعت برق گفت که اپراتورها و دکل‌های تلفن همراه باید مجهز به باتری‌های شارژی باشند تا در صورت نیاز مشکلی در تأمین برق نداشته باشند.
مصطفی رجبی مشهدی افزود: اپراتورهای تلفن همراه و دکل‌های این شرکت‌ها اصولاً باید مجهز به باتری‌های شارژشونده باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند. وی ادامه داد: این باتری‌ها کمک می‌کند در مواقعی که به هر دلیلی برق قطع شد، نیاز اپراتورها را پاسخ داده تا بدون برق نمانند و ارتباطات دچار مشکل نشود. مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: درصورتی‌که باتری شارژی اپراتور تلفن همراه نقصی پیدا کرد، اپراتورها باید در اسرع‌ وقت برای رفع نقص اقدام کنند تا در صورت نیاز با مشکل روبه‌رو نشوند. رجبی مشهدی ادامه داد: روز دوشنبه مصرف برق کشور به عدد ۵۹ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید که عدد بسیار بالایی است. با وجود این توانستیم با مدیریت مصرفی که اعمال شد برق کشور را بدون اعمال هیچگونه خاموشی تأمین کنیم و مشکلی هم ایجاد نشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/12/615775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها