پژمان درستکار در گفت‌وگو با «ایران»:

حسن یزدانی در کشتی بسیار پخته عمل می‌کند


پریسا غفاری/ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با 4 کشتی‌گیر به جام تورلیخانوف قزاقستان رفت و ضمن کسب 3 طلا و یک نقره جایگاه سوم را از آن خود کرد. پژمان درستکار حالا منتظر است جام تختی در تنکابن برگزار شود و از میان نفرات اول و قهرمانانش ترکیب تیم ملی را برای مسابقات جهانی صربستان معرفی کند. درستکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» به سؤالاتی درباره اوضاع آزادکاران و برنامه‌های پیش رو پاسخ داد.
آزادکاران مدعی بعد از 8 ماه مدال طلا گرفتند. راضی هستید؟
حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع بعد از جهانی نروژ در هیچ میدان رسمی روی تشک نرفته بودند. بنابراین سعی کردیم ضمن اینکه از نظر بدنی و کیفی کشتی گیران‌مان را در شرایط خوبی داشته باشیم، هدف‌مان این بود که با اعزام آنها به جام تورلیخانوف تن‌شان به تن حریفان خارجی بخورد. در ضمن تورلیخانوف جام رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی محسوب می‌شود و بالطبع کشتی گیران خوبی هم به آلماتی آمده بودند پس بهترین محک برای مدعیان اوزان محسوب می‌شد. خدا را شکر نتایج خوبی هم گرفتیم.
زارعِ مصدوم چطور توانست در فینال آن کامبک فوق‌العاده را بزند؟
بله مصدومیت زارع از دوماه پیش و  ناحیه استخوان کف پا شروع شد و مدتی از تمرین دور بود و تنها تمرین آمادگی جسمانی داشت.در فینال هم از هوش ذاتی و استعداد خود استفاده کرد و توانست حریفش را مغلوب کند.او در فینال عملکرد ایده‌آلی داشت و حریفش را غافلگیر کرد. من از زارع با توجه به شرایطی که داشت راضی هستم.
فیروزپور در یــک وزن بالاتر کشتی گرفت و طلای آسیایی اش به نقره تبدیل شد.از عملکردش راضی هستید؟
فیروزپور کشــتی گیر 92 کیلوگرم است. او در قهرمانی آسیا در وزنش طلا گرفت و مجوز حضور در مرحله نهایی چرخه را داشت. به هر حال در کنار اینکه به فکر اجرای چرخه انتخابی هســتیم باید به فکر ساختن کشتی گیر هم باشیم. فیروزپور نیز حدود 93 کیلوگرم وزن داشت و تصمیم گرفتیم برای کسب تجربه بیشتر او را به این رقابت‌ها اعزام کنیم که در 97 کیلوگرم روی تشک رفت.
حسن یزدانی باز هم مثل یک قهرمان ظاهر شد؟
یزدانی با اینکه 8مــاه از میادین دور بود در قزاقستان 2 نایب قهرمان جهان و یک قهرمان آسیا را با نتایج عالی شکست داد. حسن از لحاظ بدنی در شرایط عالی قرار داشــت. ضمن اینکه او در کشتی بسیار پخته عمل می‌کند و بر کار خود مسلط است.
کامران قاسمپور پس از تغییر وزن، مدال طلای جهان را گرفت و حالا هم بدون از دست دادن هیچ امتیازی طلایی شد...
کامران پیشرفت بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشته و از نظر آمادگی جسمانی و بدنی، شرایطش بهتر از قبل شده است. در چند ماه گذشــته بخوبی جا افتاد. او علاوه‌بر اینکه امتیازی از دســت نداد، کشــتی‌های بسیار فنی و زیبایی گرفت و شادابی در عملکردش مشهود بود.
از فردا جام تختی در تنکابن آغاز می‌شود. مسابقات را چطور می‌بینید؟
قرار است به تنکابن بروم و از نزدیک ناظر رقابت ها باشم. مسابقاتی که مرحله دیگری از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود و طبق آنچه در چرخه آورده شده، برخی از نفرات در این رقابت‌ها انتخاب و برخی دیگر در مسابقات انتخابی تیرماه شرکت خواهند کرد، البته این را هم بگویم که مرحله نهایی چرخه انتخابی، هم می‌تواند داخلی باشد و هم در یک رقابت خارجی انجام شود.
به لیست نهایی تیم ملی برای جهانی صربستان رسیده اید؟
خیر. عملکرد کشتی‌گیران در چرخه انتخابی ملاک اصلی انتخاب ما است، اما اگر کسی بخواهد فکر کند که از همین الان انتخاب شده، اشتباه بزرگی است. برای ما رعایــت انضباط اردویی، تمرینات منظم و اخلاق بسیار مهم اســت.

برش
یزدانی بالاتر از تیلور امریکایی

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، حسن یزدانی آزادکار وزن 86 کیلوگرم توانست بالاتر از دیوید تیلور امریکایی بایستد. او با طلای جام تورلیخانوف صاحب 94 هزار و 400 امتیاز شد و رده اول این وزن را از آن خود کرد. تیلور با 88 هزار امتیاز و آرتور نایفونوف هم  با ۶۵ هزار و 200 امتیاز دوم و سوم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7926/1/615715/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها