دیگه چه خبر؟


امریکا 19 تحریم‌ جدید علیه ایران وضع کرد
 خبر اول اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا دیروز (چهارشنبه) اسامی چند فرد و شرکت را که ادعا کرده بخشی از یک شبکه بین‌المللی برای درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله هستند، در فهرست تحریم قرار داده است. در این فهرست که روی وبسایت وزارت خزانه‌داری امریکا قرار گرفته، اسامی ۱۰ فرد و ۹ شرکت دیده می‌شود. وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه‌ای، ضمن طرح اتهام‌های اثبات‌نشده تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد، در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه، فروش صدها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده است.» وزارت خزانه‌داری امریکا همچنین ادعا کرده این شبکه مورد حمایت نهادهای اقتصادی روسیه قرار دارد و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران بوده‌ است.

سارق مسلح «خیابان‌های شرق تهران» اعدام شد
 خبر دیگر اینکه، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: حکم اعدام یکی از اعضای باند سه نفره سارقان مسلح شرق تهران، صبح چهارشنبه چهارم خرداد اجرا شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: این سارق مسلح با نام اختصاری (ر-ع) به همراه دو نفر از همدستانش باند زورگیری و سرقت مسلحانه‌ای را تشکیل داده بودند و با ایجاد رعب و وحشت و استفاده از سلاح در منطقه شرق تهران بویژه محلات جوادیه و تهرانپارس، نسبت به سرقت طلاجات مردم مبادرت می‌کردند. 

توضیحات اربیل درباره اظهارات ضد ایرانی منتسب به «مسرور بارزانی»
 شنیدیم که، دفتر نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای با عنوان، توضیح درباره جمله «بغداد گروگان تهران است» نسبت به نقل قول صورت گرفته از اظهارات مسرور بارزانی در حاشیه کنفرانس داووس واکنش نشان داد و نوشت که مترجم در نقل سخنان وی دچار اشتباه شده است. در بیانیه این دفتر آمده است که «کلیپ ویدیویی سخنان بارزانی موجود است و همان گونه که در آن نشان داده شده است، آقای مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، نگفته که بغداد توسط تهران به گروگان گرفته شده است؛ مجری برنامه جمله‌ای را گفت، اما مترجم سخنان وی را با اظهارات آقای بارزانی ترکیب کرد و هر دو سخن را به‌عنوان اظهارات نخست‌وزیر نقل و ترجمه کرد.»
به گزارش ایرنا، با این‌حال، اظهارات مسرور بارزانی فقط این یک نکته منفی را نداشت؛ او در موارد دیگری هم ایران را متهم کرد، به طوری که بسیاری از رسانه‌های عراقی با انتشار سخنان بارزانی به نقل از وی نوشتند که نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق گفته که هدف از حملات ایران به عراق (منظور هدف قرار دادن مقر صهیونیست‌ها در اربیل و نیز گروه‌های تروریستی در این منطقه)، فشار بر ائتلاف سه‌گانه (جریان صدر، حزب دموکرات و ائتلاف السیاده) و همچنین انتقال این پیام است که دخالت‌ها در امور داخلی عراق ادامه خواهد داشت.

هشدار وزارت برق عراق به بغداد درباره عدم پرداخت بدهی ایران
 با خبر شدیم که، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌و‌گو با پایگاه «بغداد الیوم»‌ گفت: «قطع شدن گاز ایران، بر روی عراق تأثیر خواهد گذاشت زیرا برق کشور تا حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مگاوات متکی به گاز ایران است و توقف گاز به معنای توقف یک سوم شبکه برق کشور خواهد بود». احمد موسی اضافه کرد: «وزارتخانه روی توافق امنیت غذایی برای حمایت‌های فوق‌العاده حساب کرده بود چراکه بخشی از آن به پرداخت بدهی‌ها اختصاص یافته بود. دولت و پارلمان به دنبال جایگزینی برای پرداخت این مبالغ هستند». همچنین رسانه‌های عراقی  خبر دادند که یک مقام وزارت نفت ایران، روز سه‌شنبه به عراق سفر کرده و با «عادل کریم» وزیر برق این کشور در مقر وزارت‌ برق درباره پرداخت بدهی‌های ایران رایزنی کرده است. 

کوبا ترور سردار«حسن صیاد‌خدایی» را بشدت محکوم کرد
 دست آخر اینکه، وزارت امور خارجه کوبا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای ترور سردار شهید «حسن صیادخدایی» را محکوم کرد. به گزارش فارس، در بیانیه وزارت امور خارجه کوبا آمده است: «بشدت ترورهایی نظیر چیزی که اخیراً در ایران علیه حسن صیاد‌خدایی روی داد را محکوم می‌کنیم.»در این بیانیه آمده است:«این‌گونه اقدامات تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/5/614418/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها