با تیم‌های ترکیه و صربستان بازی می‌‌کنیم

ارمغانی: تیم ملی ایران نوین را تشکیل می‌‌دهیم


پریسا غفاری/ سعید ارمغانی همان سرمربی است که در سال 2000 میلادی نسل تیم ملی بسکتبال را تغییر داد. حالا او دوباره به ایران بازگشته و می‌‌خواهد اهدافی که در ذهن دارد را برای این رشته دانشگاهی پیاده کند. سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال در ابتدای مراسم معارفه‌اش به نکته‌ای کلیدی اشاره کرد؛ تشکیل تیم ایران نوین. هدف او تزریق نسلی جوان به تیم ملی است. ارمغانی با اشاره به تشکیل تیم ملی ب یا ایران نوین گفت: «قصد داریم یک تیم با نام ایران نوین را تشکیل دهیم تا با آنها با همان سیستم تیم بزرگسالان کار کنیم. این موضوع مهم است چون اگر به صورت موازی با این دو تیم کار کنیم قطعاً شرایط بهبود خواهد یافت. به عنوان مثال اگر یک بازیکن در تیم اول آسیب ببیند یا به هر دلیلی نتوانست تقاضای ما را عملی کند، چون سیستم کاری یکسان خواهد بود می‌توانیم بازیکنی را از تیم دوم جایگزین او کنیم. محمدرضا اسلامی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرده‌ایم و آقایان حماد سامری و پویا تاجیک کنار او خواهند بود تا با همکاری نزدیک و تنگاتنگ کار را پیش برده و بازیکنان را پرورش دهیم. این نوع تفکری که ما داریم همان روندی است که بنده به عنوان سرمربی قبول کرده‌ام براساس آن کار کنم.»
سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: «ما یک برنامه بلندمدت، یک برنامه میان‌مدت و یک برنامه کوتاه‌مدت داریم. طبق برنامه کوتاه‌مدت ما ۱۱ تیر در پنجره سوم انتخابی جام جهانی با قزاقستان و سوریه بازی داریم. باید سعی کنیم باخت مقابل قزاقستان تکرار نشود و همه می‌دانیم که در مرحله بعد با چین، ژاپن و استرالیا هم گروه خواهیم بود و باید 6 بازی با آنها انجام دهیم. می‌خواهیم در این مسابقات پنجره سوم و پس از آن کاپ آسیا در اندونزی با یک تیم خوب و با بالاترین پتانسیل برای کسب بهترین نتیجه تلاش کنیم.»
او درباره برنامه‌های تیم ملی نیز صحبت کرد: «طبق برنامه‌ از شنبه هفته آینده کار را شروع می‌کنیم. دو هفته اول در آزادی خواهیم بود تا از لحاظ تاکتیکی پایه کار تیمی خود را انجام دهیم، هفته سوم به یکی از شهرستان‌ها می‌رویم و سعی داریم از یک یا دو تیم خارجی دعوت کنیم تا بازی دوستانه برگزار کنیم. برای بسکتبال ایران مهم است که تماشاگران از نزدیک تیم ملی را ببینند. می‌خواهیم هفته سوم بازی‌های تدارکاتی را در ایران برگزار کنیم. دو نوع کار را پیش‌بینی کرده‌ایم، ابتدا در کیش یا قشم که با کشورهای حاشیه خلیج فارس بازی کنیم و دوم اینکه قصد داریم با اردن یا لبنان در تهران بازی کنیم. اگر به تهران نیایند تیم ملی را به شهرستان‌ها می‌بریم که یکی از این انتخاب‌ها گرگان خواهد بود. دو یا سه بازی دوستانه با آن‌ها خواهیم داشت.» ارمغانی تصریح کرد: «هفته آخر هم پس از دو روز استراحت دوباره کار را شروع می‌کنیم تا در ترکیه و صربستان 2 یا 3 بازی‌ دوستانه برگزار کنیم که مجموعاً ۵ یا ۶ بازی تدارکاتی تا قبل از آغاز پنجره سوم خواهد بود. بعد از پنجره سوم هم بلافاصله برای کاپ آسیا آماده خواهیم شد.» قرارداد سرمربی تیم ملی تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی است. ارمغانی با اشاره به این موضوع گفت: «قرارداد یک سمت ماجرا به شمار می‌رود که برای بنده تا آخر پنجره‌های جام جهانی است و اگر صعود کنیم تمدید می‌شود. مطمئن باشید قلب من برای بسکتبال ایران می‌تپد و کاغذ برای من مهم نیست. خودم را ایرانی می‌دانم. جواد داوری (رئیس فدراسیون) مثل برادر کوچک من است و حتی اگر قراردادم تمدید هم نشود در هر سطحی که کاری از دستم بربیاید، به او کمک خواهم کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/14/614383/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها