استقلال قهرمانی لیگ را با تمامی رکوردهایش می‌خواهد

تنها یک گام تا جام طلایی


گروه ورزشی/ استقلال با برد 2-0 که سه‌شنبه شب در دیدار برابر مس رفسنجان به دست آورد، حالا خود را به رکوردهای رؤیایی نزدیک‌تر می‌بیند. آبی‌پوشان پایتخت که در 3 هفته مانده به پایان لیگ بیست و یکم، عنوان قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها را به دست آوردند حالا ۲۹ هفته را بدون شکست سپری کرده‌اند و در گام آخر می‌توانند با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، رکوردهای متعددی را در لیگ برتر از خود به‌جای بگذارند و البته صاحب جام طلایی(قهرمانی بدون شکست) شوند. رکوردهایی که شاید سال‌ها دست نخورده باقی بماند و به این ترتیب فصل شیرینِ فرهاد، هر لحظه برای او شیرین‌تر می‌شود.
رکورد بی‌شکستی در لیگ برتر
تاکنون هیچ تیمی در لیگ برتر نتوانسته بدون شکست به‌عنوان قهرمانی دست یابد و تنها تیمی که یک فصل رقابت‌های باشگاهی را بدون باخت پشت سر گذاشت، پرسپولیس بوده که در اولین دوره لیگ تخت جمشید در سال 1352 به این مهم نائل شد. سرخ‌ها در حالی در لیگ‌های هجدهم و بیستم به قهرمانی رسیدند که با یک شکست فصل را به پایان رساندند که این کمترین تعداد باخت یک تیم قهرمان در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود و حالا استقلالی‌ها این فرصت را دارند که با نباختن برابر نفت مسجدسلیمان به اولین تیمی تبدیل شوند که بدون باخت در لیگ برتر قهرمان می‌شوند.
رکورد بیشترین امتیاز
نکته دیگر در خصوص آبی‌ها این است که این تیم با 67 امتیازی شدن با رکورد بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم قهرمان لیگ برتر برابری کردند. پیش از این پرسپولیس (۲ بار)، سپاهان (۲ بار) و خود استقلال یک‌بار توانسته‌ بودند با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ برتر شوند. البته سپاهان و استقلال در مرتبه اول در شرایطی به این تعداد امتیاز رسیدند که لیگ برتر ۱۸ تیمی بود و آنها پس از ۳۴ بازی به این امتیاز دست یافتند. با این حال، استقلال دوباره 67 امتیازی شده ولی تاکنون هیچ تیمی در فوتبال ایران نتوانسته در یک دوره از رقابت‌های لیگ داخلی به ۷۰ امتیاز دست پیدا کند. حالا یک موقعیت استثنایی برای تیم مجیدی پیش‌آمده تا بتواند با حضور هوادارانی که برای جشن قهرمانی به آزادی می‌آیند، از سد نفت مسجدسلیمان عبور کرده و به امتیاز هفتادم دست یابد. البته استقلال حتی با یک تساوی نیز می‌تواند رکورد بیشترین تعداد امتیاز یک تیم در فوتبال ایران را بشکند. آبی‌پوشان اکنون به این رکورد رسیده‌اند و حتی با یک تساوی نیز ۶۸ امتیازی شده و رکورد بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر را از آن خود می‌کنند.
بهترین خط دفاعی ادوار لیگ برتر
استقلال در فاز دفاعی یک‌فصل استثنایی را سپری کرد. آنها فقط در یک بازی و مقابل مس در استادیوم آزادی بیش از یک گل دریافت کردند و از ۲۹ بازی برگزار شده، تنها در ۸ بازی دروازه خود را باز شده دیده‌اند و در ۲۱ مسابقه موفق به ثبت کلین‌شیت شده‌اند. استقلال تا به اینجای کار و قبل از برگزاری هفته پایانی، ۱۰ گل خورده و می‌تواند یک رکورد افسانه‌ای را از خود به‌جای بگذارد؛ رکوردی که البته پیش از این نیز در اختیار تیم استقلال در فصل 98-1397 بوده است حالا در شرایطی که تیم مجیدی تنها 2 گل برابر نفت مسجد سلیمان دریافت کند، بهبود پیدا کرده و باز هم به نام آبی‌ها پایتخت خواهد بود. استقلال در دومین سال حضور وینفرد شفر که البته در هفته‌های پایانی آن مجیدی هدایت استقلال را بر عهده داشت با دریافت 13 گل در 30 هفته بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرده و در میان تیم‌هایی که قهرمان شده‌اند، پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم، هجدهم و بیستم با دریافت تنها ۱۴ گل در کنار استقلال خوزستانی که در لیگ پانزدهم همین تعداد گل را دریافت کرد، عملکرد بهتری داشته‌اند و حالا مجیدی این شانس را دارد تا این عنوان را به انحصار خود در آورد. آن هم در فصلی که دو مدافع اصلی آبی‌پوشان به‌دلیل مشکلات سربازی از این تیم جدا شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/14/614380/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها