دور دنیا با چند خبر


فلسطین
شبکه ۱۳ عبری فاش کرد، پس از تهدیدهای مقاومت فلسطین در نوار غزه مبنی بر حمله به رژیم صهیونیستی در صورت اجازه به برگزاری راهپیمایی پرچم، دولت صهیونیستی از طریق مصر و قطر پیامی محرمانه به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ارسال و اعلام کرده است، علاقه‌ای به تشدید تنش با (حماس) ندارد و به دنبال انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه نیست.

عربستان
وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد، عربستان مادامی که مسأله فلسطین حل و فصل نشود، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی نخواهد کرد.

روسیه
مسکو خبر داد، در قبال لغو برخی از تحریم‌هایش آماده است تا گذرگاه‌های بشردوستانه‌ای را برای کشتی‌های حامل مواد غذایی اوکراینی فراهم کند.

ترکیه
مولود چاووش اوغلو در کنفرانس خبری با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأثیر مثبتی بر حل نزاع فلسطین و اسرائیل خواهد داشت.

سازمان ملل
دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسمی در دانشگاه «سیتون هال» امریکا گفت، جهان با خطر یک جنگ سرد جدید با زمزمه‌های «هسته‌ای» و تشدید ناگهانی ملی‌گرایی افراطی مواجه است.

سوئد
سوئد هرگونه کمک مالی یا نظامی به گروه‌ها یا نهادهای کرد در سوریه را رد کرد؛ ادعاهایی که ترکیه آنها را دلیل وتو کردن عضویت سوئد و فنلاند در ناتو بیان می‌کند.

پاکستان
همه راه‌های منتهی به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان دیروز در آستانه تظاهرات بزرگی که عمران خان، نخست‌وزیر مخلوع و حامیانش برنامه‌ریزی کرده بودند، مسدود شد.

امریکا
​​​​​​​وزارت خزانه‌داری امریکا چند شخصیت و شرکت مرتبط با حماس را تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تحریم‌ها دفتر سرمایه‌گذاری وابسته به حماس را هدف قرار می‌دهد که درآمدهایی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارد.

یمن
سخنگوی انصارالله یمن در توئیتی خبر داد: سامانه دفاع هوایی یمن توانست پهپاد جاسوسی نیروی هوایی عربستان را در جبهه مرزی در مقابل نجران عربستان سرنگون کند. این پهپاد آتش بس را نقض کرده و مشغول انجام اقدامات متجاوزانه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/4/614364/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها