گزارش


ابلاغ بخشنامه کاهش سود بازرگانی اقلام وارداتی
گمرک ایران بخشنامه کاهش سود بازرگانی اقلام وارداتی را ابلاغ کرد که براساس آن نرخ برابری ارز در محاسبات گمرکی، بر مبنای نرخ سامانه مبادلات الکترونیکی خواهد بود. به گزارش ایرنا، بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران در خصوص نحوه اجرای مصوبه هیأت وزیران در اجرای بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ابلاغ شد.
بر اساس این بخشنامه، طبقات سود بازرگانی تمام کالاها به انضمام احکام قانون بودجه در اعمال نرخ برابر ارز در محاسبات گمرکی بر مبنای «ای تی اس» از ابتدای سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است.لازم به ذکر است، بر مبنای بخشنامه گمرک ایران، نرخ ارز ای تی اس از طریق وبگاه https://fxmarketrate.cbi.ir  در دسترس است. گفتنی است، نرخ ارز روزانه اعلام و از ساعت ۹ صبح تا ۹ صبح روز بعد معتبر خواهد بود؛ همچنین ملاک اجرا نرخ روزانه فروش حواله است.

ثبت‌نام ۴ میلیون نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت‌نام ۴ میلیون نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد.
عبدالله توکلی لاهیجانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرایند تخصیص خودرو به متقاضیان با نظارت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از ساعت 9 صبح سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، فعالیت خود را آغاز کرد که در مهلت یک هفته‌ای تعیین شده، تا ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه سوم خرداد، ۴ میلیون نفر، اطلاعات ثبت‌نام خود را در این سامانه تکمیل کردند.
وی افزود: اردیبهشت امسال با توجه به افزایش ۱۵۵ درصدی تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۸ نوع خودروی مختلف از 5 خودروساز کشور در این دوره ارائه شد که پس از تأیید اطلاعات مندرج، قرعه‌کشی خودرو در این مرحله در روز دوشنبه نهم خرداد انجام خواهد شد.
توکلی گفت: با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و کاهش 60 درصدی آمار خودرو‌های ناقص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، همچنین ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه فروش تداوم خواهد یافت.
وی افزود: اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می‌شود و سازمان حمایت نظارت بر حسن انجام تعهدات خودروساز در خودرو‌های تخصیص یافته را به عهده خواهد داشت.
​​​​​​​
اعلام نتایج ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  از‌طریق منابع رسمی
وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به ثبت‌نام نخستین دوره خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که مهلت آن به‌پایان رسید، اعلام کرد: زمان اعلام نتایج از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد و پس‌ از آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از نتایج مطلع شوند.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه اعلام کرد که زمان اعلام نتایج از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد و متقاضیان می‌توانند پس ‌از آن از طریق مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از نتایج مطلع شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/9/614347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها