اخبار/


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : 
ثبت‌نام مجردان برای دریافت یارانه امکان پذیر است
یکی از پرتکرارترین مشکلاتی که خانوارها در دریافت یارانه کمک معیشتی با آن مواجه بودند، حضور فرزندان مجرد شاغلی است که مجموع درآمد خانوار را افزایش می‌دادند که دولت برای رفع این مشکل امکان ثبت‌نام افراد به‌عنوان مجرد را برای کسانی که تاکنون یارانه نمی‌گرفتند، فراهم کرده است. در همین مورد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امکانپذیر بودن ثبت جداگانه فرزندان مجرد در لیست یارانه خبر داد.حجت‌الله عبدالملکی گفت: اگر فرزندی به سن قانونی رسیده و تمایل نداشته باشد که درآمدش در سرجمع درآمد خانوار لحاظ شود، می‌تواند در سایت هدفمندی یارانه‌ها، درخواست دهد و خود را به‌عنوان خانواده‌ای جدا معرفی کند.
وی تصریح کرد: هر خانواده یک پرونده هدفمندی یارانه دارد که شامل تمامی افرادی است که همسفره هستند؛ همسفره یعنی پدر، مادر و فرزندان که تمامی درآمد همه اعضای خانواده در سرجمع پرونده مذکور محاسبه می‌شود.
عبدالملکی با تأکید بر امکان جداکردن یارانه فرزندان مجرد از خانواده اصلی اضافه کرد: مسئولیت این موضوع با سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و در صورتی که موضوع را مطرح کنند، ما هم آن را انجام خواهیم داد.
پس از اجرای طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» طبق دستور رئیس‌جمهور، میان جاماندگان از یارانه و افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض داشتند از سوی دولت دو راه برای ثبت درخواست بازبینی در دهک یا درخواست برای دریافت یارانه معرفی شد. بر این اساس از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها سامانه‌هایی برای رسیدگی به اعتراض‌ها و ثبت‌نام جاماندگان از یارانه اعلام شد تا افراد با مراجعه به این سامانه‌ها درخواست‌های خود را ثبت کنند.
اتفاق تازه‌ای که در این دوره افتاد، امکان ثبت‌نام از افراد مجردی است که تا پیش از این یارانه نمی‌گرفتند. بدین ترتیب این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام یارانه به‌صورت مستقل اقدام کنند.
البته فرزندانی که به سن بلوغ رسیده‌اند و مجردهایی که پیش‌ از این یارانه دریافت می‌کردند، نمی‌توانند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند. همچنین فرزندانی که ازدواج کرده یا جدا شده‌اند و یارانه خود را از خانوار اصلی قطع نکرده‌اند، می‌توانند به پلیس +۱۰ مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.
​​​​​​​
بازسازی جمهوری آذربایجان با همکاری شرکت‌های ایرانی
وزیر راه و شهرسازی در مراسم روز ملی آذربایجان از بازسازی جمهوری آذربایجان با همکاری شرکت‌های ایرانی، افزایش حجم ترانزیت دو کشور در پی اتمام پل آستاراچای و تلاش برای آغاز عملیات اجرایی پل زنگزور خبر داد.
رستم قاسمی گفت: قرارداد پل آستاراچای طی چهار ماه گذشته به امضا رسید و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شد، لذا امیدواریم در شش ماه آینده این پل به اتمام برسد چراکه می‌تواند افزایش حجم ترانزیت ایران و آذربایجان با کشورهای اروپایی، قفقاز و روسیه را به‌دنبال داشته باشد.
قاسمی از توافق دو کشور در خصوص پل زنگزور خبر داد و عنوان کرد: در سفر دوم مقرر شد آذربایجان بتواند از خاک ایران به نخجوان متصل شود و ترانزیت خود به نخجوان را از کانال ایران دنبال کند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم طی۲۰ روز آینده عملیات اجرایی پل‌ها توسط رؤسای جمهور دو کشور آغاز شود.
به گفته وی توافق میان دو کشور در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی است که حوزه ترانزیت منطقه آسیا را در بر می‌گیرد.
قاسمی برنامه توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان را جدی برشمرد و گفت: در سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران این برنامه‌ها را نهایی خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7917/7/614335/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها