شهید صیاد خدایی با شعار «لبیک یا حسین‌» و «مرگ بر اسرائیل» مردم تهران تشییع شد

پله پله تا ملاقات خدا


گروه سیاسی/ پیکر مطهر سردار پاسدار مدافع حرم، شهید حسن صیاد خدایی بر دستان مردمی که شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «لبیک یاحسین»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «یا زینب مدد» بر لب داشتند از میدان امام حسین‌(ع) تا میدان شهدا تشییع شد. حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس و طیف گسترده‌ای از مردم تهران در آیین تشییع حضور داشتند و نمازی با شکوه در میدان امام حسین(ع) به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی بر پیکر این شهید مدافع حرم اقامه شد. پیکر شهید اگر چه در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام گرفت، اما رفتار و موضعگیری مقامات و مسئولان کشور حکایت از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران تا گرفتن انتقام خون فرزندان خود از رژیم تروریست صهیونیستی و ایادی آن در گروهک منافقین آرام نخواهد نشست. چنان که نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در مراسم تشییع شهید گفت: «ما امروز آمده‌ایم که با تو و فرزندانت پیمان ببندیم و به خون تو قسم می‌خوریم که همرزمانت انتقام خونت را از دشمن خواهند گرفت.» پیش از او این سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در سخنانی با تأکید بر اینکه همه می‌دانند انتقام عزیزان خود را خواهیم گرفت، تأکید کرد: هیچ عمل شرورانه دشمن بدون پاسخ نخواهد بود و واکنش‌های سپاه سخت و پشیمان‌کننده است.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در بخشی از نطق پیش از دستور خود ترور شهید صیاد خدایی را نمایانگر عمق عصبانیت دشمنان از سپاه دانست و افزود: تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
همچنیــن محمــد مخبــر معــاون اول رئیس جمهور نیز در پیامی به مناسبت شهادت این شهید تصریح کرد: پسمانده‌های نظام استکبار و وابستگان گروه‌های تروریستی و تکفیری با ترور شهید سرافراز صیاد خدایی نشان دادند که در برابر جبهه مقاومت دست‌بسته و وامانده هستند و با این گونه اقدامات مذبوحانه تلاش می‌کنند به جسم بی‌رمق نظام استکبار حیاتی دوباره ببخشند که البته سخت در اشتباهند؛ چرا که خون این شهیدان همچون چراغی پرفروغ، مسیر مبارزه با دشمنان را روشن‌تر از گذشته خواهد کرد.
سکوت در برابر ترور محکوم است
شامگاه روز دوشنبه و پس از برگزاری مراسم وداع با شهید در معراج شهدای تهران، رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین با حضور در منزل شهید حسن صیاد خدایی با همسر، فرزندان و خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد. علی باقری در این دیدار معنادار با بیان اینکه با هر قطره خون شهید که بر زمین ریخته می‌شود، بار مسؤلیت کارگزاران نظام افزایش می‌یابد، گفت: ترور نه‌تنها موجب اخلال در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی نمی‌شود، بلکه خون پاک شهدا، حرکت انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت را شتاب می‌‌بخشد.
به گزارش مهر، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به دوگانگی سیاست برخی دولت‌های غربی در قبال پدیده تروریسم، تصریح کرد: همان اندازه که تروریسم محکوم است، سکوت در برابر ترور هم محکوم است. وی در این باره افزود: سکوت برخی دولت‌ها در برابر ترور، پاداش به تروریست‌ها است و تا زمانی که تروریست‌ها امید به دریافت پاداش داشته باشند، تروریسم ریشه‌کن نخواهد شد. باقری در عین حل با اشاره به اراده راسخ ایران برای مقابله با تروریسم اظهار داشت: این ترورها هیچ تأثیری بر سیاست ایران در مبارزه همه‌جانبه با تروریسم در منطقه نداشته و بدون تردید سیاست ثبات آفرین، امنیت‌ساز و ضدتروریسم ایران قوی‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.
رژیم صهیونیستی قطعاً هزینه سنگینی می‌پردازد
جواد لاریجانی دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در گفت‌وگویی با «ایرنا» با تأکید بر اینکه باید هزینه اقداماتی مانند ترور را بسیار بالا ببریم، گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی و نوکران منافقین در این قضیه دخیل هستند و رژیم اسرائیل قطعاً هزینه سنگینی می‌پردازد همان طور که کل هستی آنها در حال تزلزل است. وی با یادآوری اینکه استفاده از اهرم تروریسم علیه انقلاب از روز تولد جمهوری اسلامی شروع شده، افزود: ما باید داستان را درست بخوانیم، ترورهایی که علیه دانشمندان و سرداران ما در دستگاه‌های نظامی انجام می‌شود ناشی از این است که پروژه‌های امریکا، غرب و صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی ناکام مانده است.
لاریجانی در ادامه تصریح کرد: من تردید ندارم که این ترور پاسخ خواهد گرفت، ضمن اینکه پاسخ‌های ما بچه‌گانه نیست و دشمن این را می‌داند که ما  به‌اندازه، قوی و بجا این کار را انجام می‌دهیم.
شهید سرهنگ پاسدار «حسن صیاد خدایی» سال ۱۳۶۶ در 15 سالگی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در نیروی قدس سپاه مشغول به کار شد. او حوالی ساعت ۱۶ روز یکشنبه یکم خردادماه در حال بازگشت از محل کار به منزل خود واقع در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام توسط دو تروریست موتورسوار به شهادت رسید. ضاربین با شلیک پنج گلوله وی را در مقابل منزل خود به شهادت رسانده و متواری شدند. شهید صیاد خدایی در حالی ترور شد که داخل ماشین پراید سفید خود مقابل منزل قرار داشت و در حال ورود به ساختمان بود. همسر وی اولین کسی بود که با پیکر غرق به خون شهید روبه‌رو شد.​​​​​​​

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7916/1/614303/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها