اخبار


سامانه پدافند «باور ۳۷۳» به چرخه عملیاتی پیوست
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه موشکی باور 373 به طور کامل به چرخه عملیاتی یگان‌های پدافندی پیوسته است، گفت: سامانه بومی باور ۳۷۳ در رزمایش اخیر در مسافت ۱۵۲ کیلومتری با اهداف درگیر و عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت و آزمایش افزایش برد این سامانه نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود که مایه غرور و مباهات یکایک هموطنان عزیزمان خواهد شد. به گزارش فارس، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد گفت: قدرت پهپادی نیروی پدافند کاملاً ملموس است و روندی مطلوب و رو به جلو را طی می‌کند. برای اولین بار در سطح نیرو‌های مسلح تست سرد و گرم رهگیری با موشک آذرخش به وسیله پهپاد با موفقیت انجام شد. وی در این باره افزود: نیروی پدافند هوایی در زمینه علوم پدافندی تمامی ناممکن‌ها را به ممکن تبدیل کرده و امروز حتی صادر کننده علوم پدافندی به سایر کشور‌ها است.
​​​​​​​
ممنوعیت واردات گوشی‌ تلفن همراه صحت ندارد
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با اشاره به برخی اخبار برای ممنوعیت واردات موبایل برخی برندها گفت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه برندها هیچ محدودیتی نداشته و پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت‌بندی‌ها برای تأمین کالاهای اساسی، برخی اولویت‌بندی‌های کالایی مقطعی یا برخی اختلالات پیش می‌‌آید که امری طبیعی است. لذا با رفع این اختلالات و تعیین اولویت‌بندی‌های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود. 
به گزارش شاتا، سعید عباسپور با اعلام این خبر گفت: سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است. وی افزود: تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش‌های سال جاری دارد. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تأکید کرد: امسال با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه‌های تخصیص و تأمین ارز بر اساس مقررات و اولویت‌بندی‌های کالایی صورت می‌‌پذیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/2/614136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها