اخبار


وزیر بهداشت:
شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن از افتخارات ملت ایران است
وزیر بهداشت در مجمع جهانی سلامت در ژنو گفت: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است و ما الان هر جا راه می‌رویم سرمان را بالا می‌گیریم.
دکتر بهرام عین‌اللهی در مجمع جهانی سلامت که پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد، ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا گفت: تک رقمی شدن تلفات این همه‌گیری در کشورمان تعجب و حیرت وزرا و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است.
وی افزود: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است و ما الان هر جا راه می‌رویم سرمان را بالا می‌گیریم. مردم، کشور را سربلند کردند و بواسطه این همراهی جمهوری اسلامی ایران الان سربلندتر از قبل شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر برخی از این کشورهای غربی و اروپایی و خود امریکا با‌وجود تمامی امکانات، این همه مرگ و میر کرونا دارند، اما وقتی می‌بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم براحتی می‌توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند، این باعث افتخار ما است.
پزشکان حاضر در ژنو اعلام کردند نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ باید روی ۶۰ درصد باشد تا ایمنی جمعی ایجاد کند .این در حالی است که به گفته وزیر بهداشت ۷۵ درصد مردم کشورمان واکسن زده‌اند و ایران جزو کشورهای بسیار پیشرو در این زمینه است.
عین‌اللهی گفت: زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی  به کار آید از جمله بیماری «آبله میمون».
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دیدار با معاون رئیس‌جمهور سوئیس از دیگر برنامه‌های روز نخست‌وزیر بهداشت در ژنو بود.
عین‌اللهی از سفر هیأت سوئیسی به ایران تا سه ماه آینده خبر داد تا درباره دارو، تجهیزات پزشکی و بحث‌های اقتصادی مذاکره ادامه یابد.
هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار «سلامت برای صلح، صلح برای سلامت» تا ۷ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.
انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای پنج سال آینده از دستور کارهای مجمع بهداشت جهانی است.
با فروکش کردن نسبی کرونا، مجمع جهانی سلامت پس از سه سال وقفه، از روز گذشته با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

غفلت از تهیه «پیوست فرهنگی» استفاده کودکان از فضای مجازی
وزیر آموزش‌وپرورش در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی بر لزوم داشتن پیوست فرهنگی طرح‌ها و برنامه‌ها تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری گفت: در ابتدای دهه ۹۰ زمانی که استفاده از فضاهای یادگیری جدید مطرح‌ شده بود، توصیه کردیم که برای استفاده از تبلت و تلویزیون اینترنتی باید در وزارت آموزش‌وپرورش یک پیوست فرهنگی نوشته شود، اما آن زمان توجهی نشد و به‌دلیل نداشتن پیوست فرهنگی، در طول سال‌های گذشته آسیب‌هایی را در این حوزه دیدیم و بیشترین آسیب به کودکان به‌دلیل حساسیت دوره سنی که دارند، وارد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی نمی‌توان با دید مهندسی وارد شد، اظهار کرد: نگاه مهندسی یک نگاه تجویزی است که برای حوزه‌های اجتماعی از جمله برای جامعه و کودکان پاسخگو نیست.
نوری با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تنوع این آسیب‌ها باید دقت بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: ۱۵و نیم میلیون دانش‌آموز، ۷و نیم میلیون کودک پیش از دبستان تحت مدیریت آموزش‌وپرورش هستند و یک‌میلیون نفر از همکاران ما این دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس پشتیبانی می‌کنند و آموزش‌وپرورش باید برای این جمعیت عظیمی که دارد، در حوزه فضای مجازی و استفاده از آن برنامه‌ریزی داشته باشد. وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش‌وپرورش در حوزه سایر، تنها یک و هشت‌دهم درصد است و مابقی بودجه آموزش‌وپرورش به حقوق اختصاص می‌یابد، اظهارکرد: همین بودجه نیز صرف نگهداشت فضاهای فیزیکی موجود در آموزش‌وپرورش می‌شود و آموزش‌وپرورش بودجه مناسبی برای توسعه برنامه‌های پرورشی، تربیتی، فوق‌برنامه و حمایتی خود ندارد.
نوری با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های فراوانی دارد که این ظرفیت‌ها از سوی مسئولان مغفول مانده است، اظهار کرد: شبکه شاد با جدیت، اصرار و پایداری وزارت آموزش‌وپرورش به شبکه‌ای تبدیل شد که توانست ۱۵میلیون دانش‌آموز را در دوران تعطیلی مدارس تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار دهد و به یک شبکه ملی و شناخته‌شده با بیشترین کاربر تبدیل شد، این موضوع جز با پایداری، اصرار و تأکید آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبود و ظرفیت بالای آموزش‌وپرورش را برای انجام کارهای بزرگ در حوزه‌های فضای مجازی نشان می‌دهد.

وجود ۹۳۵ هزار دانش‌آموز بازمانده و تارک تحصیل در کشور
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود حدود ۱۸۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانش‌آموز تارک تحصیل در کشور خبر داد. محمدحسین حسینی در سلسله نشست‌های فقر چندبعدی و سیاست‌های فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران» که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش و پرورش ورود می‌کنند گفت: ما هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزش و پرورش نداریم. حسینی با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام می‌دهیم یک مسأله پیچیده را بغرنج‌تر و پیچیده‌تر می‌کنیم گفت: اینکه بچه‌ها بیرون از مدرسه باشند یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمه ناملایمات است. لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش و پرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانش‌آموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینه کیفیت آموزش مطالبه‌گری شود. وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که حال آموزش و پرورش خوب شود. برگزاری چنین جلساتی به ما امید می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/21/614098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها