رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد

اوراق مرابحه ابزاری مناسب برای تأمین بودجه دولت


غلامرضا مصباحی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته کمیته فقهی بورس مسائلی را مورد بررسی قرار داد و نخستین موضوع مسأله بررسی و تصویب معاملات کپی و انعکاسی بود.
وی به اقدام دیگر کمیته فقهی سازمان بورس اشاره کرد و گفت: اوراق وکالت برای تأمین مالی دولت است، در گذشته تأمین مالی دولت از طریق اوراق مرابحه انجام می‌شد که برای گندم از این اوراق استفاده کرده بود.
مصباحی مقدم اظهار کرد: افرادی که اقدام به خرید اوراق مرابحه می‌کنند به دولت این وکالت را می‌دهند تا هر نوع خریدی را انجام دهند.
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه این اوراق می‌تواند کمک‌کننده به بودجه دولت باشد، اظهار داشت: این اوراق دست دولت را باز می‌گذارد تا خرید کالاهای موردنیاز را از طریق سرمایه‌های خرد و نیز اوراق مرابحه انجام دهد. 
وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته که اسناد خزانه مورد تصویب قرار گرفت دولت از آن برای پرداخت بدهی خود استفاده کرد و پیمانکاران از این طریق قادر به پرداخت بدهی خود بودند.
وی افزود: مسأله‌ای که از سال ۹۹ مطرح شد، موضوع سرمایه‌گذاری در بورس بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد و شاخص بورس را با رشد زیادی همراه کرد، اما بعد از مدتی در بازار با مشکل سقوط شاخص بورس مواجه شدیم و سرمایه آنها در این بازار از دست رفت که این موضوع باعث شد تا سازمان بورس، پیشنهادی را تحت عنوان صندوق تضمین با هدف تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری بدهد که این صندوق می‌تواند کمک‌کننده به سهامداران باشد.این صندوق تضمین‌کننده سرمایه مردم در بورس خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/10/613993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها