دیگه چه خبر؟


پرواز جنگنده F14 بازآماد شده در آسمان ایران
 خبر اول اینکه، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش یک فروند جنگنده شکاری رهگیرF14 که پس از 18 سال زمینگیری توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش بازآماد (اورهال) شده بود به ناوگان عملیاتی این نیرو ملحق شد و در آسمان ایران به پرواز درآمد.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم رونمایی از این جنگنده شکاری که در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان بازآماد شده تصریح کرد: این هواپیمای جنگنده که کشور عزیزمان ایران تنها دارنده آن در جهان است و وظیفه آن حفاظت از هسته مرکزی کشور است با 39هزار نفر ساعت کار و به دست متخصصان داخلی و با استفاده از دانش کاملاً بومی بازسازی و در ریل عملیاتی قرار گرفت. امیر واحدی با تأکید بر اینکه نیروی هوایی یک نیروی دانش محور و خود اتکا بر پایه بهره‌گیری از دانش بومی و متخصصان داخلی است، به نامگذاری سال 1401 به‌ نام دانش بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: ارتباط نیروی هوایی با دانشگاه‌ها و صنعتگران جوان کشور یک ارتباط تأثیر‌گذار و دوسویه است که ما همواره در تلاشیم تا این ارتباطات را بیش از پیش گسترش دهیم تا ان شاء الله در آینده نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت هوایی باشیم.
در سال‌های اخیر بازآماد هواپیماها و بالگردهای نظامی به رغم تحریم‌ها و با تهیه قطعات و مهندسی معکوس توسط مهندسان صنعت هوایی ایران موضوعی بوده است که توجه رسانه‌های بین‌المللی را نیز به خود جلب کرده از جمله نشریه امریکایی «نشنال اینترست» که پیشتر در گزارشی بازآماد بالگردهای امریکایی و حتی مجهز کردن آنها به لوله سوخت‌گیری هوایی توسط متخصصان ایرانی را نشانه‌ای از تلاش‌های مدبرانه برای حفظ و حتی بهبود زرادخانه هوایی ایران با وجود تحریم‌ها ارزیابی کرد.

​​​​​​​
مذاکرات به مسیر عادی خود بازمی‌گردد
 دست آخر اینکه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از مذاکره‌کننده ارشد کشورمان از بازگشت مذاکرات وین به مسیر عادی خود خبر داد. محمود عباس‌زاده به جلسه‌ای که روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت با علی باقری برگزار کردند، اشاره کرد و گفت: «با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه این کمیسیون با حضور رئیس تیم مذاکره‌کننده، احتمالاً مذاکرات به مسیر عادی خود برمی‌گردد منوط به اینکه طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد که در این صورت موارد باقی مانده حل شده و توافق صورت می‌‌گیرد.»
عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «طبق برداشت اعضای کمیسیون از صحبت‌های مطرح شده در این جلسه، گفت‌وگو تا مرحله‌ای خوب پیش رفته و بیش از ۸۰ درصد موارد اختلافی با گروه ۱+۴ به توافق شفاهی رسیده است. در مواردی هم تأکید مذاکره‌کننده این بوده که باید تکلیف آن مشخص شود چون به اعتقاد ما نباید توافق به گونه‌ای باشد که ساختار تحریم‌ها حفظ شود بویژه در بحث تضمین‌ها، نگرانی‌هایی داریم که این هم به دلیل عهدشکنی امریکایی‌ها و خارج شدن یک‌طرفه آنها از توافق است.» 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/5/613954/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها