آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

مبنای عادلانه کردن یارانه‌ها جلوگیری از  فشار به سفره خانوار است


روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، روند اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و الزامات تحقق اهداف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه شد و با توجه به اهمیت نظارت بر بازار در اجرای صحیح این طرح، رئیس جمهور تأکید کرد: مبنای اصلی دولت اجرای قانون توأم با عادلانه کردن یارانه‌ها و جلوگیری از وارد آمدن فشار به سفره خانوارهاست.
آیت‌الله رئیسی افزود: لازمه تحقق این هدف، تثبیت قیمت‌هاست و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اتحادیه‌های صنفی باید بر روند و فرایند قیمت‌گذاری‌ها نظارت کرده و از افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی قیمت‌ها جلوگیری کنند تا بر‌اساس مؤلفه‌های مؤثر در قیمت تمام شده و سود منصفانه فروشندگان، قیمت عادلانه را تعیین و اطلاع‌رسانی کنند. سازمان تعزیرات نیز باید بر اساس قانونی که اخیراً تصویب شد با متخلفان به صورت قاطع برخورد کند.
در این جلسه همچنین پس از ارائه گزارشی از میزان ذخایر و روند تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق تولید داخلی و واردات، با توجه به فراوانی و کفایت اقلام مذکور رئیس جمهور بر تسریع و تسهیل روند توزیع مناسب آنها در استان‌ها و شهرستان‌ها تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین تصریح کرد: شفاف‌سازی عملکرد و گفت‌و‌گوی مستمر با مردم از مبانی اصلی دولت سیزدهم است و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی باید با همکاری همه مسئولان گره‌های ذهنی و ابهامات در زمینه مسائل اقتصادی از جمله اجرای قانون مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها را برطرف کنند.
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت منصوب شد
همچنین رئیس جمهور در حکمی سید احمد عبودتیان را به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب و همه مقامات و دستگاه‌های دولتی را در راستای تحقق انتظارات پیوست این حکم، مکلف به همکاری با وی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/2/613951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها