احتمالاً معوقه حقوق سربازان ماه بعد داده می‌شود


یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه در تخصیص بودجه به ستاد کل نیروهای مسلح جهت پرداخت حقوق سربازان تخلف کرده است، بیان کرد: ما در مجلس پیگیر هستیم تا مصوبه مجلس شورای اسلامی در پرداخت حداقل حقوق سربازان اجرایی شود که در صورت حل این مسأله، باید ماه بعد معوقه داده شود.
سید محسن دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتقادات مطرح شده درخصوص پرداخت حقوق سربازان اظهار کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ باید حداقل حقوق دریافتی یک سرباز مجرد ۶۰درصد دریافتی یک نیروی پایور باشد که این میزان برای سرباز متأهل ۹۰درصد است. امسال حداقل حقوق دریافتی پایور پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان بوده که ۶۰درصد آن سه میلیون و ۳۶۰هزار تومان برای سرباز مجرد و برای سربازان متأهل‌ هم حدود پنج میلیون تومان می‌شود.
دهنوی افزود: انتقاد اصلی ما به دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را به‌درستی اجرا نکرده است. چطور وقتی نوبت به پرداخت حقوق بقیه اقشار می‌رسد دولت خود را موظف به پرداخت کامل می‌داند اما درباره سربازان بهانه کمبود منابع می‌آورد؟ تأکید ما بر این است که باید متن قانون اجرا شود در همین راستا امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردم ایشان هم پیگیر بوده و تأکیدش هم براین است که مصوبه مجلس به‌عنوان قانون لازم‌الاجرا است.
وی با اشاره به فرمول ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت حقوق سربازان گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با وجود محدودیت در منابع یک فرمولی را تعیین کرد که براساس آن حقوق سربازان بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰درصد افزایش داشته است اما هنوز با مصوبه مجلس شورای اسلامی فاصله دارد. طبق این فرمول حداقل حقوق سربازان مجرد تقریباً ۲.۵میلیون تعیین شده حال اینکه باید طبق مصوبه مجلس حداقل حقوق سربازان سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان باشد پس فاصله ۹۰۰هزار تومانی وجود دارد و همین وضعیت درباره پرداخت حداقل حقوق سربازان متأهل هم وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/22/613914/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها