اخبــــــار


عرضه بیش از ۲ هزار قلم کالای لوازم‌خانگی به بازار بدون افزایش قیمت
معاون وزیر صمت از آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی حوزه لوازم خانگی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ قلم کالا به بازار ارائه‌شده که بیشتر آنها بیش از یک‌سال است که با همراهی تولیدکنندگان و تشکل‌ها افزایش قیمت نداشته‌اند.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدمهدی برادران» در هشتمین نشست ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» که به ریاست وزیر صمت برگزار شد، با اشاره به پیشرفت ۶۱ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو، افزود: استان‌های تهران، همدان، هرمزگان و مرکزی بیشترین همکاری را با این طرح داشتند.
وی، همراهی خوب تولیدکنندگان و رشد شاخص‌ها در حوزه ثبت شناسه و فاکتور را مورد توجه قرار داد و گفت: ثبت فاکتور قطعات خودرو در سامانه جامع تجارت تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه رشد ۱۰ درصدی داشته است که نشان از این همراهی و روند مثبت طرح دارد.
۱۵ خرداد، حداکثر زمان دریافت کد شناسه و کد رهگیری
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: ۱۵ خردادماه حداکثر زمانی است که واحدهای تولیدی باید به طرح کد شناسه کالا بپیوندند و از این تاریخ به بعد تولید کالاهایی که کد شناسه و کد رهگیری ندارند، باید متوقف شود. برادران، همچنین از استان‌ها خواست که واحدهای تولیدی را برای پیوستن به این طرح فعال کرده و همچنین به واحدهای بدون مجوز، مجوزهای لازم را ارائه دهند.
اجرایی شدن مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا
وی ادامه داد: مرحله دوم طرح مبارزه با قاچاق کالا از این هفته اجرایی شده است و در این مرحله وارد حوزه لوازم‌خانگی شده‌ایم، سطح اول مبارزه با قاچاق کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو بود که پیشرفت خوبی در حدود ۶۱ درصد داشته است و تداوم دارد. معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با یادآوری اینکه با همراهی انجمن تخصصی لوازم‌خانگی زیرساخت‌هایی از پیش برای این موضوع فراهم‌شده بود، تأکید کرد: بیشتر محصولات دارای کد شناسه و کد رهگیری هستند و تولیدات داخلی نیز رصد می‌شوند، اکنون با کمک رسانه‌ها باید همراهی مردم را افزایش دهیم که با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و تمهیدات انجام‌شده این موضوع نیز انجام خواهد شد. برادران تصریح‌کرد: روند روبه رشد تولید لوازم‌خانگی در ماه‌های اخیر با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا افزایش خواهد داشت و به موفقیت‌های بیشتری خواهیم رسید. 
همچنین «محسن شکرالهی» مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت نیز در گزارشی از پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌خانگی خبر داد.
​​​​​​​
گشایش در آزادی پول‌های بلوکه‌شده ایران در ژاپن
رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن گفت: گویا در مورد پول‌های بلوکه شده ایران در ژاپن گشایش‌هایی ایجاد شده است، اما چون اطلاعات آن را دقیقاً افشا نمی‌کنند، در نتیجه ما هم با حدس و گمان در این زمینه صحبت می‌کنیم.
بهرام شکوری در گفت‌وگو با ایلنا درباره سطح مبادلات کنونی ایران با ژاپن گفت: سطح مبادلات ایران با ژاپن نسبت به گذشته تغییری نکرده است. ژاپنی‌ها نوعاً شرکای امریکایی‌ها هستند و سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با ایران و امریکا دارند و از این تحریم‌ها بسیار متأثر هستند. در نتیجه سطح روابط ما هنوز نزدیک به صفر است، ولی ژاپنی‌ها امیدوار هستند که برجام به نقطه‌ای برسد تا این روابط گسترش یابد.
وی افزود: قبل از عید نوروز سازمان توسعه تجارت ژاپن جلساتی با اتاق بازرگانی ایران داشتند که علاقه‌مند بودند زمینه‌های همکاری با ایران را مشخص کنند، به‌خصوص با کمپانی‌های متوسطی که در ژاپن وجود دارد. درواقع باید بتوان از الان این بستر را فراهم کرد و مقدمات آن را انجام داد تا اگر برجام عملیاتی شد، مقدمات آن شکل گرفته باشد. با توجه به تغییر و تحولاتی که در اتاق ایران بود کمی این موضوع مغفول ماند که امیدوارم از هفته آینده بتوانیم این مذاکرات را شروع کنیم و استمرار آن موجب شود که سریعاً بعد از برجام این ارتباط برقرار شود و توسعه یابد.
شکوری درباره نوع مبادلات ایران و ژاپن خاطرنشان کرد: نوعا آنچه که قبلاً بیشتر ژاپن خریدار آن از ایران بود یکسری محصولات معدنی و در کنار آن یکسری خاویار، میگو، محصولات غذایی، آبمیوه‌ها، آب انار، خشکبار و پسته ایرانی و فرش بود. ایران در حوزه‌های مختلف می‌تواند با ژاپن ارتباط داشته باشد که یکی صنعت توریسم است. ژاپنی‌ها به تاریخ و آثار باستانی ایران بسیار علاقه‌مند هستند. اگر بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم که توریست‌های ژاپنی بتوانند براحتی به ایران بیایند و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران را ببینند، می‌تواند درآمدزایی خوبی برای کشور داشته باشد. ایرانی‌ها هم علاقه‌مند سفر به ژاپن هستند، البته علاقه‌مندی ژاپنی‌ها بیشتر از ایرانی‌ها است، چون هزینه سفر برای ژاپنی‌ها کمتر است، در نتیجه ما می‌توانیم توریست خارجی از ژاپن بیشتر داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/12/613896/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها