«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

اشتهای بازار برای بازگشت کامل به نقطه حمایت


گروه اقتصادی/ معاملات در اولین روز خردادماه درحالی آغاز شد که شاخص کل در روزهای گذشته توانسته بود خود را تا بالای نقطه مقاومتی یک میلیون و 600 هزار واحد بالا بکشد. روندی که در روزهای چهارشنبه و شنبه، با هجوم سهامداران حقیقی جامانده از ریزش‌های سال 1399، تا حدودی تعدیل شد و شاخص کل بورس به زیر عدد یک میلیون و 580 هزار واحد رسیده بود.
اما در روز یکشنبه حقیقی‌ها به میزان قابل توجهی از فروش‌های خود کاستند تا با کاهش فشار عرضه در گروه‌های معاملاتی بزرگ مانند فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل باردیگر شاخص کل بورس به رنگ سبز درآید.صعودها و فرودهای روزهای اخیر نشان می‌دهد که این روزها بازار با سطح حمایتی حساس خود دست به گریبان است و نمی‌توان درمورد ادامه روند صعودی یا شروع یک روند نزولی، به طور قطعی اظهار نظر کرد.
در این روز، شاخص کل بورس با 2هزار و 457 واحد افزایش به ارتفاع یک میلیون و 582 هزار واحدی رسید و شاخص کل هم وزن نیز یک هزار و 332 واحد افزایش یافت تا این شاخص پس از نزول در سه روز معاملاتی گذشته، یک قدم رو به بالا بردارد.
ترین‌های بازار
دیروز تعداد صف‌های خرید به 112عدد افزایش یافت و 42 نماد نیز در صف فروش به کارخود پایان دادند.
270 میلیارد تومان از طرف حقیقی‌ها از بازار خارج شد که گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و بیمه بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. صندوق‌های قابل معامله، حمل‌ونقل و شکر نیز سه گروهی بودند که بیشترین استقبال را از طرف کدهای حقیقی داشتند.
ارزش معاملات خرد به 5 هزار و 543 میلیارد تومان نزول کرد و تعداد فروشندگان حقیقی با کاهش 1درصدی روبه‌رو شد.
بیشترین ارزش معاملات به نمادهای «افرا»، «مدیریت» و «فولاد» تعلق گرفت و نمادهای «شستا»، «بترانس» و «خساپا» بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
نمادهای «سفار»، «کفرا» و «ختور» بیشترین بازده مثبت و نمادهای «کاسپین»، «غشصفا» و«تلیسه» بیشترین بازدهی منفی روزانه را به ثبت رساندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/10/613881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها