هنرمندان در فضای مجازی


 اطلاع‌رسانی درباره جدیدترین اجراهای تئاتر موتیف پست‌های اینستاگرامی اهالی تئاتر است. سریال‌های تازه در پلتفرم‌های آنلاین نمایشی از دیگر مؤلفه‌های تکرار شونده در فعالیت تازه هنرمندان در این فضا است.
​​​​​​​
چهره‌ها
بهنام شرفی از آغاز اجرای نمایش «آناکارنینا» خبر داده است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی برای سومین بار است که اجرا می‌شود و در دور جدید از اول خردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته است. داستان این نمایش‌ درباره یک مجری معروف تلویزیون است که در پانصدمین برنامه‌اش میهمان ویژه‌ای دارد؛ همسر سابقش که هنرپیشه معروفی است، میهمان این قسمت برنامه است. معصومه رحمانی و بهنام شرفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «آنا کارنینا» از یکم خرداد ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

احمد مرشدلو، نقاش و طراح فیگوراتیو ایرانی اعلام کرده که نمایشگاه انفرادی‌اش با عنوان گلستان در گالری نواحی برپاست. این نمایشگاه که از 30 اردیبهشت ماه افتتاح شده تا 16 خردادماه از ساعت 16 الی 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. حیات برهنه‌ موضوع طراحی و نقاشی‌های احمد مرشدلو در این نمایشگاه است.

حسین کیانی عکسی از امین زندگانی را به اشتراک گذاشته و از او به عنوان بازیگر نقش اول نمایش «پروین» نام برده است. امین زندگانی در نقش سرهنگ آرتا همسر سابق پروین اعتصامی در این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی به سالن اصلی تئاتر شهر خواهد آمد. اکرم محمدی، جواد یحیوی، مهران‌رنجبر، مجید رحمتی، هوشنگ قوانلو، سهیل ملکی، مریم ندایی، آتنا تندرو و... دیگر بازیگران این نمایش هستند. «پروین» قرار است در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برود.

رضا صادقی با انتشار ویدیویی از صحبت‌های زنده‌یاد عثمان محمدپرست نوشته: «به جاى حرف‌هاى مزخرف و بى پایه، آدم‌هاى بى مغز در مورد موسیقى و معروف کردن‌شون، بشنوید حرف حساب از یک آدم حسابى که رفت و قدرش و ندونستیم... هر چند این روزا انگار هر چقدر مزخرف‌تر، بیشتر شنیده و دیده میشن... بزرگترها که مى‌رن، وزن زندگى کم می‌شه و بیشتر احساس غربت می‌کنى... روحت شاد و قرین لبخند خدا، مرد شریف و عاشق خدا». عثمان محمد پرست در این ویدیو می‌گوید: «من دروغ نگفتم،‌ من دزدی نکردم، من خیانت نکردم، خدا عاشق موسیقیه، هر کسی می‌‌فهمه بفهمه هر کی نمی‌فهمه به درک که نمی‌فهمه، دوتار من همش ذکر خداست...»

حسن معجونی با انتشار تصاویری از نمایش «باغ» از آغاز اجرای این نمایش در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب خبر داده است. گروه تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی در جدیدترین تجربه خود نمایش «باغ» را روی صحنه می‌‌برد. در این اثر نمایشی که اجرای آن از اول خرداد آغاز شده به ترتیب حروف الفبا وحید آقاپور، برنا انصاری، رضا بهبودی، داوود ‌پژمان‌‌فر، مهسا جمشیدی‌، هدیه حسینی نژاد، مازیار ‌سیدی، آوا ‌شریفی، کتایون طلایی، زینب عباسی، هومن ‌کیایی و فرزانه میدانی به ایفای نقش می‌پردازند.

جواد رضویان ویدیویی از سریال «جادوگر» به اشتراک گذاشته و علاقه‌مندانش را به تماشای قسمت دوم این سریال کمدی دعوت کرده است. جادوگر سریالی کمدی با بازی احمد مهرانفر، جواد رضویان، مریم مؤ من، نسیم ادبی، فقیه سلطانی، متین ستوده و... به کارگردانی سید مسعود اطیابی در یکی از پلتفرم‌های آنلاین به نمایش درمی‌آید.

مهراوه شریفی‌نیا از پایان ضبط برنامه «بندبازی» خبر داده است. مسابقه «بندبازی» با محوریت موسیقی به کارگردانی نیما بانک و با داوری علیرضا عصار، امید نعمتی،‌ بهروز صفاریان و با اجرای امید حاجیلی در یکی از پلتفرم‌های آنلاین به نمایش درمی‌آید.

 دیگه چه خبر؟
هوشنگ ابتهاج از جمله چهره‌هایی است که روز گذشته با انتشار تصویری از همایون شجریان نوشته است: «همایون عزیزمان زادروزت خجسته باشد.» 31 اردیبهشت ماه سالروز تولد همایون شجریان بود. در روزهای گذشته تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر 47 سالگی او را در فضای مجازی تبریک گفتند.
 
صفحه اینستاگرام استاد محمدرضا شفیعی کدکنی به بهانه آغاز ماه خرداد این شعر از دفتر «هنگامه شکفتن و گفتن» را به اشتراک گذاشته است: شادیت بی‌کرانه و خوش باد!/ ای آفتابِ اوَّلِ خرداد!/ بر هر کجا بتاب/ با جامِ عدل و داد/ بر شرق و‌ غرب و کوه و گریوه/ در هر کجا گیاهی و در هر کجا گُلی/ در بامدادِ آینه‌ها،/ نیز/ در نیمروزِ روضه رضوان/ آنجا که مادرم/ در جامه وجوانیِ گل‌های اطلسی/ سر برکشیده از شکنِ خاک، بامداد. 
عکس روز
سال ۱۳۶۰ پشت صحنه سالن چهارسو تئاتر شهر آقای حمید جبلی، آقای عادل بزدوده و ایرج طهماسب در نمایش «یک جفت کفش برای زهرا». این تصویر و توضیح را ایرج طهماسب در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و خاطره نمایش «یک جفت کفش برای زهرا» را که سال 1360 به کارگردانی بهرام شاه‌محمدلو روی صحنه رفت یادآوری کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/28/613826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها