باشگاه‌های آسیا؛ تجربه متفاوت پاسورملی پوش والیبال پیکان

وادی: نصیحت‌های معروف را آویزه گوشم کردم


مهری رنجبر/رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای محمدطاهر وادی پاسور تیم پیکان، تجربه دیگری بود. بویژه که او این بار کنار پاسور نابغه دنیا کار می‌کرد. بازی کنار سعید معروف برای او حکم کلینیک بازآموزی را داشت. وادی می‌گوید: «معروف در این مسابقات خیلی به من لطف داشت. او با نکاتی که به من می‌گفت و راهنمایی هایش، سنگ تمام گذاشت تا برای تیم ملی وزنه‌ای باشم. به هر حال سعید معروف تجربه زیادی از رقابت‌های جهانی و المپیک دارد که می‌تواند به پیشرفت من کمک کند. من هم سعی کردم همه نکاتی را که او دلسوزانه به من می‌گفت را در قهرمانی باشگاه‌های آسیا انجام دهم. حتی نصیحت‌هایش را آویزه گوشم کردم و مو به مو اجرا.»
پاسور ملی پوش، به گفته خودش بعداز این رقابتها ارتباطش با معروف بیشتر شده: «من هنوز هم با سعید در ارتباط هستم و از او سؤالاتی می‌پرسم و او هم نکات بیشتری را به می‌گوید. اینکه چطور کنترل تیم دستم باشد، به هر حال پاسور به‌دلیل اینکه بازیساز است، پست استراتژیک محسوب می‌شود و برای اینکه کارها خوب پیش برود، باید بازیکنان را سوای کاپیتان در شرایط مختلف، بویژه حساس خوب کنترل کند. من هم باید با این شرایط به میلاد عبادی‌پور برای کنترل تیم کمک کنم.»
او معتقد است بازی فینال را معروف به نفع پیکان برگرداند: «من سعی کردم از تجربیات معروف بویژه در بازی فینال استفاده کنم. با اینکه ما 2-صفر عقب افتادیم، اما معروف با کنترل بازی، اول آرامش خودش را حفظ کرد و بعد طوری کار کرد که حتی روی دو ستاره خارجی و باتجربه‌ها هم با پاس‌هایش تأثیر گذاشت و نتیجه را به نفع تیم برگرداندیم. در واقع او با دقت تمام می‌دانست چه پوئنی را برای کدام بازیکن بسازد.» وادی، در نبود جواد کریمی مصدوم، با تجربه‌ترین پاسور تیم ملی والیبال محسوب می‌شود، بعید نیست که سرمربی از او بیشتر استفاده کند. البته خودش هنوزمطمئن نیست: «اینکه چه کسی پاسور اول تیم است، به نظر بهروز عطایی سرمربی تیم ملی برمی گردد. من هم با انگیزه‌تر به اردوی تیم ملی برگشتم.»
به نظر پاسور ملی پوش پیکان، سطح این دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا، با دوره‌های قبل فرق داشت: «این دوره با حضور ستاره‌های والیبال دنیا با دوره‌های قبل قابل مقایسه نبود. من تجربه حضور در 3، 4 دوره این رقابتها را دارم اما برای اولین بار 8 بازیکن با تجربه تراز اول دنیا حضور داشتند و همین باعث شد تا سطح رقابت‌ها بالا باشد. البته پیکان هم با قهرمانی، دوباره آقای آسیا شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/21/613813/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها