انتقاد کاپیتان تیم ملی بسکتبال از حضور افراد ناکارآمد در کادر فنی

نیکخواه بهرامی : جای بعضی‌ها در تیم ملی نیست


پریسا غفاری/ رقابت‌های پنجره سوم انتخابی جام جهانی‌ 2023 برای تیم ملی بسکتبال روزهای 10 و 13 تیر برگزار می‌شود و سعید ارمغانی سرمربی جدید تیم ملی لیست اردونشینان را اعلام کرد. لیستی که به نوعی تقسیم اراضی شده و 21 بازیکن از 7 باشگاه به تمرینات دعوت شده‌اند. البته سهم بازیکنان شیمیدر بواسطه بازیکنان شاخصی که در آن توپ می‌زنند، بیشتر است. در این میان تیم قهرمان یعنی شهرداری گرگان همانند بقیه 3 بازیکن دارد که نشان می‌دهد این تیم چقدر به پری پتی وابسته است.
در این شرایط می‌توان این‌طور برداشت کرد که با توجه به نبود سعید ارمغانی در ایران، لیست با نظر کامل او داده نشده‌‌ چرا که در مجارستان مشغول تیمداری بوده و بحثی از آمدن او نبوده تا بتواند لیگ را زیرنظر داشته باشد. از سویی این مربی به نام تئوریسین جوانگرایی معروف است و بعید به نظر می‌رسد اسامی چون امیر طاهرخانی و مسعود سلیمانی که بالای 30 سال دارند، توسط او انتخاب شده باشند.
همچنین در این لیست نام آرون گرامی‌پور به چشم می‌خورد. بازیکنی که همچون مایک رستم‌پور، فیلیپ، نوید نیکتاش به دورگه لقب گرفتند و با برخوردهای نامناسبی از سوی مربیان، ملی‌پوشان مطرح و فدراسیون‌نشین‌ها روبه‌رو شدند و بعید به نظر می‌رسد هیچ یک از آنها دیگر به ایران برگردند. آنها در ایران تنها دو حامی داشتند؛ مهران شاهین طبع و صمد نیکخواه بهرامی کایپتان تیم ملی. صمد نیکخواه بهرامی در این خصوص به خبرنگار«ایران» گفت: «هر بازیکنی که خون ایرانی در او جریان دارد و می‌تواند به تیم ملی کمک کند، باید دستش را بوسید و او را دعوت کرد و باید از الفاظ‌ نژادپرستانه خودداری کرد.»
از سویی لیست کادر سرپرستی و فنی هم اعلام شد که به برخی نام‌ها ایراداتی وارد است.یکی از این نام‌ها زلاتکو است که روزگاری با تیم‌های نفت آبادان و توزین الکترونیک در لیگ برتر بسکتبال توپ زده و بدون رزومه خاصی در مربیگری برای کادرفنی انتخاب شده است. نیکخواه‌بهرامی در این باره هم صحبت کرد:«زلاتکو به‌دلیل ارتباط خوبی که با ملی‌پوشان ایرانی دارد به ترکیب تیم اضافه شده وگرنه ما مربیان ایرانی بهتری چون محمد عابدینی، پویا تاجیک و... داریم که می‌توانند در جمع کادرفنی قرار بگیرند. به نظرم زلاتکو تنها به‌دنبال جمع رزومه برای خود است وگرنه هیچ کار خاصی برای تیم ملی نمی‌تواند انجام دهد.» در این میان حضور برخی نام‌ها در لیست کادر سرپرستی، باعث نارضایتی کاپیتان تیم ملی شده است: «جای سؤال دارد. به نظر من وجود این نام‌ها از انتخاب و حمایت باشگاه خاصی خبر می‌دهد که این روزها ملی‌پوشش کارهای زیادی در بسکتبال ایران می‌کند. من فکر می‌کردم جواد داوری، رئیس فدراسیون با نیروی جوانی اش می‌تواند بسکتبال را در مسیر خوبی قرار دهد اما مشاورهای خوبی ندارد و از اکنون به بعد اعلام می‌کنم من به هیچ عنوان حمایتم از فدراسیون را ادامه نمی‌دهم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/21/613811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها