فرمانده سپاه قدس گیلان از اشتغال مستقیم برای 6 هزار نفر خبر داد

اشتغالزایی با زراعت چوب در 10 هزار هکتار از اراضی سپاه  گیلان 


رشت - فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی سپاه قدس گیلان برای کاشت نهال و اجرای طرح زراعت چوب در این استان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، «سردار محمد عبدالله‌پور» افزود: سپاه قدس گیلان همواره خود را یکی از حامیان تولید و ایجاد اشتغال در کشور دانسته و در همین راستا، بخشی از اراضی خود را به منظور کاشت نهال و اجرای طرح زراعت چوب در اختیار متولیان امر و متقاضیان قرار داده است.
وی با بیان اینکه دولت با توسعه زراعت چوب، گام بلندی در حفاظت از عرصه‌های جنگلی برداشته است، بیان کرد: زراعت چوب یکی از اقدامات مهمی است که در گیلان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، زیرا دولت با توسعه زراعت چوب، گام بلندی با رویکرد حفاظت از عرصه‌های جنگلی برداشته ضمن آنکه این مهم به کاهش قاچاق چوب نیز منجر شده و به ارتقای تولیدات و پویایی صنایع سلولزی می‌انجامد.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به سازمان‌های مشارکت‌کننده در طرح زراعت چوب در این استان بیان کرد: استانداری گیلان، سپاه قدس گیلان، سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در این طرح مشارکت دارند.
سردار عبدالله‌پور یکی از اهداف طرح زراعت چوب را عدم وابستگی به واردات دانست و خاطرنشان کرد: نیاز روزافزون به چوب، گسترش صنایع چوبی، کمک به تأمین مواد اولیه صنایع چوبی و کمتر شدن نیاز به واردات و قاچاق چوب، کمک به اقتصاد و معیشت کشاورزان با استفاده از زراعت چوب در اراضی مستثنیات مردمی و حفظ جنگل‌های هیرکانی و کمک به محیط‌ زیست از جمله اهداف مهم در طرح زراعت چوب است.
وی با بیان اینکه افزایش طرح زراعت چوب در استان باعث ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود، اظهار کرد: طبق آمار تاکنون پنج هزار و ۲۰۰ کشاورز صنوبرکار (اشتغال مستقیم)، ۱۰ تثبیت اشتغال قریب شرکت صنایع چوبی، تثبیت اشتغال ۳۰۰‌ نفری و اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ راننده و کارگر برش درخت به طور غیرمستقیم در گیلان انجام شده است لذا به‌طور کلی ۶ هزار اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار اشتغال غیرمستقیم صورت گرفته است. سردار عبدالله‌پور با اشاره به اهمیت اجرای درست طرح زراعت چوب در کشور و استان گیلان، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، درآمدزایی برای جوامع محلی، استفاده از زمین‌های بایر، تنفس واقعی‌تر جنگل و طمع کمتر برای قطع درختان جنگلی، تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی، تأمین نیاز صنایع چوبی کشور و احتیاج به واردات کمتر، از مزایای توسعه زراعت چوب است.
 به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان، مصرف چوب در کشور، ۱۱ میلیون مترمکعب است و این میزان مصرف در گیلان چهار و نیم تا پنج میلیون مترمکعب است.
بازرسی روزانه 110 اکیپ از نانوایی‌های زنجان
زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پلمب نانوایی‌های متخلف خبر داد و گفت: روزانه حدود ۱۱۰ اکیپ در حال بازرسی از واحدهای عرضه کالا و بویژه نانوایی‌ها هستند.روح‌الله حسنی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارشات روزهای گذشته در مورد کم کاری و تعطیلی و با بررسی به عمل آمده در مورد پیشینه و نحوه عملکرد برخی از نانوایی‌های متخلف، با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل غله، پلیس امنیت اقتصادی، قاضی تعزیرات و مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و... از واحدهای عرضه نان بازدید شد. حسنی گفت: در این بازدیدها، تخلفاتی چون تعطیلی و عدم عرضه نان، پایین بودن وزن چونه نان، پخت نان‌هایی خارج از آنچه در پروانه فعالیت درج شده، نبود آرد در واحد برای پخت و عرضه نان به قیمت بالاتر مشاهده و دو نانوایی با ارائه گزارش مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در محل و صدور حکم قاضی تعزیرات، پلمب شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان زنجان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای آزمایشی طرح توزیع عادلانه یارانه نان انتخاب و با آغاز اجرای این طرح، آرد به قیمت تمام شده در اختیار واحدهای پخت نان قرار خواهد گرفت، این گمان می‌رود که برخی واحدها متأسفانه از هم اکنون و در فرصت باقیمانده تا آغاز اجرای طرح فوق، به طرق مختلف نسبت به ذخیره‌سازی آرد یارانه‌ای، اقداماتی چون کم کردن وزن نان یا تعطیلی و کم کاری و... انجام دهند.
اشتغال 1000 نفری با حل مشکلات قضایی معدن مس «درآلو»
کرمان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از حل مشکلات پیش روی معدن مس درآلو با تدبیر قضایی خبر داد و گفت: با این اقدام زمینه اشتغال یک‌هزار نفر فراهم شده است.دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار کرد: توسعه اشتغال، یک اقدام مهم پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسیار مهمی در کاهش جرایم دارد.مدعی‌العموم در استان کرمان با تأکید بر این مطلب که حمایت از تولید باید از سطح شعار به عمل تبدیل شود، عنوان کرد: گاهی توسط مجریان، شعارهای خوبی در حمایت از تولید داده می‌شود اما در مرحله عمل از باب مصلحت‌اندیشی به لطائف‌الحیل شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده و تولیدکننده را رها می‌کنند.سالاری با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور ما نفع و سودهای میلیاردی در واردات و ضرر و مشکلات در تولید است، ادامه داد: رانت، قاچاق، واردات، قوانین دست و پاگیر اداری و مغایر، تعدد مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای امر تولید و عدم قوانین حمایتی با ضمانت‌های اجرایی کیفری، مشکلات بنیادی عرصه تولید هستند که باید برای حل آنها فکر اساسی انجام شود.در این نشست علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از اتخاذ تصمیمات راهگشا برای حل مشکلات معدن مس درآلو، گفت: با رفع مشکلات این کارخانه زمینه اشتغال یک‌هزار نفر فراهم می‌شود.وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد تجهیزات این معدن نصب شده بود و ادامه این کار منوط به تأمین آب مورد نیاز آن بوده است.
صید ماهی حلواسفید در خوزستان و بوشهر ممنوع شد
اهواز - معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان از آغاز ممنوعیت صید ماهی حلواسفید به‌مدت ۴۵ روز خبر داد.به گزارش فارس، علی دانش مهر معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و مصوبه کارگروه مدیریت صید شیلات استان به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم‌ریزی این «گونه»، صدور مجوز صید آن ازروز یکشنبه (دیروز) در صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر ممنوع است.وی در ادامه افزود: هرگونه صید، حمل و جابه‌جایی این گونه و ادوات صید آن از تاریخ یک خردادماه تا ۲۳ تیرماه امسال ممنوع اعلام می‌شود و همچنین عملیات صید این گونه آبزی با هرگونه ابزار و ادوات صید تخلف محسوب شده و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/16/613799/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها