جشنواره پویانمایی تهران چگونه برگزار می‌شود؟


گروه فرهنگی/ نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران یکشنبه یکم خردادماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره و مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرعامل کانون برگزار شد. در این نشست جزئیات جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با اعلام اینکه فرانسه بیشترین اثر را در این رویداد دارد، تشریح شد.
این دوره جشنواره قرار بود در اسفند سال قبل برگزار شود که به‌دلیل کرونا و محدودیت‌ها به هشتم تا دوازدهم خرداد موکول شد اما تأکید براین است که سیزدهمین دوره در همان تاریخ جهانی خود برگزار شود.
علی اکبر‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست بیان کرد: «کانون متولی برگزاری این جشنواره است که با هدف ایجاد ارتباط با مخاطب و همین‌طور فرصتی برای تبادل تجربه و ارائه آخرین محصولات فعالیت می‌کند. پویانمایی در دنیای کنونی نه تنها برای کودکان که برای بزرگترها هم ارزش دارد. شاید ما بزرگترها علاقه‌مند حس کودکی‌ای هستیم که در بزرگسالی، این فضا به ما می‌دهد. ما نسلی هستیم که با ابتدایی‌ترین شکل پویانمایی بزرگ شدیم، اما شما با پیشرفته‌ترین شکل پویانمایی رو به رو هستید.»
او ادامه داد: «پویانمایی یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در تعلیم و تربیت است، مگر تعلیم و تربیت غیر از این است که ارزش‌ها را به کودکان منتقل و این انتقال را تسهیل کنیم؟ در دنیای کنونی و در نظام‌های بزرگ تعلیم و تربیت روی پویانمایی حساب و برنامه‌ریزی می‌شود. ما افتخار داریم در دوازدهمین جشنواره با این دیدگاه که پویانمایی می‌تواند در تعلیم و تربیت حرف‌های زیادی داشته باشد، برنامه خود را ارائه ‌دهیم. این حرفه در عین حال که یک هنر است، یک صنعت هم است. در دنیای کنونی می‌شود روی پویانمایی حساب کرد و حتی از منظر اشتغال‌آفرینی وارد بحث و گفت‌وگو درباره آن شد. می‌شود با پویانمایی شغل ایجاد کرد و کارآفرینی آن در کل دنیا جایگاه دارد.»
به گفته وی امسال ۸۴ کشور جهان شرکت‌کننده هستند و بیش از ۱۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده و از ایران بیش از ۸۰۰ اثر شرکت کرده‌اند. ضمن اینکه ۱۱۰۰ اثر، حایز شرایط حضور بوده و از ایران ۶۰۰ اثر پذیرفته شده و به مرحله ارزیابی داوران وارد شده است.
فرانسه بیشترین شرکت‌کننده را در این رویداد داشته است
علی‌اکبرزاده ادامه داد: «در این رویداد هفت گروه داوری حضور داشته و ۲۱۰ اثر در ایام جشنواره اکران خواهد شد. قرار براین است که در حاشیه این جشنواره ۲۱ نشست تخصصی برپا شود و برخی آثار به‌صورت ویژه در موزه سینما نمایش داده می‌شود.»
همچنین امسال در سایت «دیجی کانون» فرصت بارگذاری فیلم‌ها برای فیلمسازان فراهم شده و در ۱۰۰۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز دوازدهم خرداد از ساعت ۹ تا ۱۱ یک سانس نمایش پویانمایی از برگزیدگان ۲۰ سال گذشته پویانمایی به‌صورت پرده‌ای یا طرق دیگر اکران می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7914/27/613777/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها