در آیینی با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری همزمان از ۸۲ پروژه صنعتی و عمرانی مناطق آزاد


پنجشنبه گذشته در آیینی با حضور رئیس‌جمهور، به‌صورت همزمان از ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بهره‌برداری شد که طی آن برای 8 هزار نفر اشتغال ایجاد شد، طرح‌هایی که به گفته رئیس‌جمهور، هم مصرف داخلی دارد و هم فرصت‌های صادراتی ایجاد کرده است.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این مراسم با اشاره به اینکه فلسفه تأسیس مناطق آزاد تجاری این است که از ظرفیت‌های موجود در جهت تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی نهایت بهره گرفته شود، اظهار کرد: این هدف در برخی مقاطع مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بعضی از این مناطق تبدیل به جایگاهی برای واردات شدند در حالی که این مناطق بهترین فرصت برای صادرات هستند. وی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده نوید این را می‌دهد که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به فلسفه اصلی خود یعنی تولید، اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه نزدیک شده‌اند، خواستار توجه به اقدامات بخش خصوصی در جهت افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری شد.
ضرورت استفاده از نیروهای بومی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نقش این مناطق در گسترش ارتباطات با همسایگان از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور بود.
ضرورت حمایت همه دستگاه‌ها از توسعه دانشگاه‌ها
پنجشنبه گذشته پنجاه و نهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه تربیت مدرس در حضور آیت‌الله رئیسی تشکیل شد که طی آن، فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه گزارشی از روند فعالیت‌ها و موفقیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7912/2/613575/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها