اخبــــار



هشدار معاون اول نسبت به شیوه‌های جدید کلاهبرداری درباره قیمت کالا

در جلسه ستاد تنظیم بازار که پنجشنبه گذشته به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد تصویب و تعیین شد. به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه، فراوانی و نظارت به‌صورت توأمان را تضمین‌ شکننده قیمت تعیین شده در بازار دانست و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی تولیدکنندگان بعضاً با توسل به تغییر شکل بسته‌بندی برخی کالاها به‌دنبال گرانفروشی و افزایش قیمت هستند، از این‌رو سازمان تعزیرات باید نظارت جدی داشته باشد و از افزایش قیمت خودسرانه کالاها جلوگیری کند.

هواپیمای بومی «سیمرغ» از سوی وزارت دفاع رونمایی شد

پنجشنبه گذشته طی مراسمی با حضور وزیر دفاع و معان علمی و فناوری رئیس جمهور در شرکت «هسا» در اصفهان، از هواپیمای ترابری «سیمرغ» رونمایی شد که می‌تواند به انواع نیازهای کشوری و لشکری ایران، در حوزه‌های دفاعی و نظامی تا خدمات در حوادث غیرمترقبه پاسخ گفته و در حوزه‌های ترابری نیروهای نظامی، در داخل و منطقه نیز در صورت لزوم مورد استفاده خواهد بود. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم، اظهارکرد: هواپیمای ترابری سبک«سیمرغ» اگر چه به لحاظ سکوی ساختاری مشابه نسل‌های هم رده خود دارد، اما سیستم اویونیک (الکترونیک هوانوردی)، پیشرانه هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده، قابل مقایسه با نمونه‌های مشابه نیست.

خطیب: اطلاعات بیشتری درباره جاسوس‌های دستگیر شده منتشر خواهد شد

وزیر اطلاعات با ارائه توضیحاتی درباره طی شدن فرایندهای قانونی صدور حکم اعدام احمدرضا جلالی، جاسوس هسته‌ای، اعلام کرد که دولت سوئد در یک طراحی صهیونیستی و امریکایی، پس از بازداشت این شخص در ایران به وی اقامت داد و پس از صدور حکم اعدام نیز تابعیت او را صادر کرد و در نهایت، در واکنشی دیگر به دستگیری این جاسوس، با طراحی منافقین، یک شهروند ایرانی به نام حمید نوری را دستگیر کرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب چهارشنبه گذشته در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان‌ها، با اشاره به دستگیری دو فرانسوی که براساس اطلاعات موثق برخی از عناصر کانون‌های غیرقانونی مورد نظر با گروهک‌های تروریستی شناخته شده و به برخی جواسیس شناسایی شده خارج نشین متصل بودند که بزودی اطلاعات بیشتری درباره این پرونده منتشر خواهد شد.
دیدار وزیر خارجه با وزیر اطلاعات
همچنین یک منبع آگاه از حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در وزارت اطلاعات طی روزهای گذشته خبر داد. به گزارش فارس، حضور وزیر خارجه در وزارت اطلاعات، تنها چند روز پس از بازداشت دو فرانسوی متهم به اقدامات ضد امنیتی و پیش از اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی جاسوس رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. به نظر می‌رسد این موضوع حکایت از فراهم آوردن مقدمات و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای ایستادگی در برابر وقاحت بیگانگان و مهار خیمه‌شب‌بازی‌های دشمنان و دولت سوئد دارد. غالب تحلیلگران سیاسی، ورود سوئد به مناقشه با ایران را بنا به اراده و به نیابت از رژیم اشغالگر قدس می‌دانند.

برگزاری همایش 30هزار نفری بسیجیان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اجتماع بزرگ سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) که همزمان با چهلمین سالگرد عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امروز هم باید در شرایط اقتصادی کشور به کمک مردم بیایید و پایگاه‌های مقاومت را به پایگاه‌های امداد تبدیل کنید، گفت: شما بسیجیان در فاصله زمانی نزدیکی در جایی نماز می‌خوانید که آرزوی بزرگ همه ما است و آن هم نماز خواندن به امامت پیشوای مسلمین جهان در صحن مسجدالاقصی است. به گفته سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، این رزمایش و اجتماع با حضور یگان‌های منتخب و نمونه بسیجیان و پاسداران از گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت المقدس و فاتحین و کوثر و قرارگاه‌های عملیاتی نصر، فتح، قدس و قدر، تیپ‌های امنیتی، یگان فاتحین و ۲۳ ناحیه مقاومت بسیج و یگان عملیات هوایی برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7912/2/613574/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها