اکوادور دومین حریف تدارکاتی ایران


گروه ورزشی/ در شرایطی که مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان پس از قطعی شدن بازی دوستانه با کانادا در تاریخ ۱۶ خرداد اعلام کردند نام حریف دوم تیم ملی هم بزودی رسمی خواهد شد، روز پنجشنبه حمید استیلی مدیر تیم ملی اعلام کرد که ملی پوشان کشورمان در دومین بازی تدارکاتی خود به مصاف اکوادور می‌روند؛ دیداری که قرار است 11 ژوئن (21 خرداد) برگزار شود. تیم ملی کشورمان در حالی به مصاف اکوادور خواهد رفت که این تیم در جام جهانی 2022 قطر حاضر است و باید در گروه اول با میزبان (قطر) و تیم‌های سنگال و هلند دیدار کند. قطر چهارمین تجربه اکوادور در جام جهانی است و این تیم پیش از قطر در سال‌های 2006، 2014 و 2022 در جام‌های جهانی حاضر بودند و بهترین عملکرد آنها در جام جهانی 2006 آلمان رخ داد که به جمع 16 تیم پایانی رسیدند و مقابل انگلیس با گل دیوید بکام شکست خوردند و حذف شدند. اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در امریکای جنوبی عملکرد خوبی داشت و تا مدت‌ها پس از برزیل و آرژانتین سومین تیم برتر این رقابت بود اما در بازی‌های آخر به دلیل تساوی مقابل برزیل، آرژانتین و شکست عجیب مقابل پاراگوئه به رده چهارم رسید و به این شکل به جام جهانی صعود کرد. اکوادور توانست با پیشی گرفتن از تیم‌هایی مثل پرو، کلمبیا، شیلی و پاراگوئه راهی جام جهانی شود و چهارمین تجربه خود را به ثبت رساند. این تیم اکنون با مربیگری گوستاوو آلفارو هدایت می‌شود؛ سرمربی 59 ساله اهل کشور آرژانتین که سال 2020 با بوکاجونیورز قهرمان لیگ این کشور شد. آنها در نوک خط حمله «انر والنسیا»، مهاجم فنرباغچه را در ترکیب دارند. بازیکنی که در 70 بازی 35 گل زده و آمار هر 2 بازی یک گل را به ثبت رسانده است. از دیگر بازیکنان مهم تیم ملی اکوادور می‌توان به پرویس استوپینان، دفاع چپ کنونی ویارئال که در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول، بایرن مونیخ و یوونتوس نمایشی عالی داشت، اشاره کرد. اکوادور پیش از دیدار با تیم ملی کشورمان دیدارهایی دوستانه با تیم‌های ملی نیجریه و مکزیک را هم خواهد داشت. آنها امیدوارند با آماده‌سازی خوب بتوانند از گروه خود بار دیگر صعود کنند و بتوانند نمایشی خوب در قطر به اجرا گذارند.

استیلی: شاید با سنگال در تهران بازی کنیم
در این بین صحبت‌هایی درخصوص برگزاری بازی‌ها دوستانه اکوادور و مالی در این تاریخ (21 خرداد) باعث شد تا ابهاماتی در این خصوص به‌وجود بیاید که حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال در خصوص این ابهامات اظهار کرد: «اکوادور در تاریخ ۱۱ ژوئن(۲۱ خرداد) می‌خواست با مالی بازی کند که بازی این تیم به دلیل حضور مالی در بازی‌های آفریقایی لغو شد. بلافاصله پس از این اتفاق توانستیم در زمانی کوتاه با اکوادور ارتباط برقرار کنیم و خودمان را جایگزین مالی کردیم. اکوادور به ما گفت به امریکا بیایید و گفتیم شرایط گرفتن ویزای این کشور برای ما خیلی سخت و زمانبر است. از این تیم دعوت کردیم هرجایی که می‌توانند با ما بازی کنند. در حال حاضر استادیوم نهایی نشده است که البته دنبال این هستیم اگر این بازی برگزار نشد، طبق ارتباط خوبی که وزارت خارجه با سنگال دارد، ۲۲ یا ۲۴ خرداد در ورزشگاه آزادی با سنگال بازی کنیم.» وی درباره زمان اعلام لیست تیم ملی برای بازی با کانادا اظهار داشت: «گرفتن ویزای کانادا زمانبر است. طبق کدی که وزارت خارجه به ما در استانبول داده، قرار است از این طریق ویزا بگیریم. اسکوچیچ لیست ۳۱ نفره داده اما برای اخذ ویزای سایر عوامل تیم مثل کادرفنی، پزشکی و... از او خواهش کردیم این نفرات را به ۲۵ بازیکن برساند.»

نشست ماجدی با رئیس فراکسیون راهبردی مجلس
روز پنجشنبه رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با حضور در فدراسیون فوتبال با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون دیدار و گفت‌و‌گو کرد.سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در این دیدار گفت: «موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی یکی از موضوعات مورد توجه مردم و جامعه جوانان ورزش دوست کشور است و علاوه بر ظرفیت‌های فدراسیون فوتبال و زمینه‌هایی که باید جهت درآمدزایی مورد استفاده قرار گیرد مجلس و دولت نیز به عنوان یار دوازدهم در این مقطع در کنار فدراسیون حضور داشته و نقش حمایتی خود را ایفا می‌کنند.»
سید میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال نیز در این دیدار ضمن قدردانی از توجه ویژه نمایندگان و فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «فدراسیون تلاش می‌کند از بسترهای موجود جهت تأمین بخشی از هزینه‌های جاری بر‌اساس ظرفیت‌های قانونی به بهترین شکل استفاده کند و در بسیاری از موارد از جمله دیدارهای پیش روی و سفر تیم ملی به کشور کانادا اردوها و بازی‌ها بدون هزینه یا با کمترین هزینه انجام شود. با وجود این با توجه به محدودیت زمانی و فرصت کوتاه باقیمانده تا آغاز رقابت‌ها امیدواریم با حمایت مجلس و دولت و تأمین اعتبارات مصوب بتوانیم در ادامه راه و خصوصاً برای برنامه‌ریزی بازی‌های بعدی بودجه و اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای برنامه شایسته تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی را تأمین کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7912/20/613560/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها