گپ و گفتی با راوی «ستاره‌های سوخته»


یوسف حیدری/ مراسم رونمایی از کتاب ستاره‌های سوخته با حضور نویسنده کتاب و مسئولان انتشارات «مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران» روز پنجشنبه در نمایشگاه کتاب برگزار شد. این کتاب که به‌تازگی از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به چاپ رسیده روزنوشت‌های گلعلی بابایی یکی از رزمنده‌های دفاع مقدس و مربوط به سال‌های 1361 تا 1367 است. گلعلی بابایی در حاشیه مراسم رونمایی با اشاره به اینکه ستاره‌های سوخته روایت رزمندگانی است که مثل ستاره در راه دفاع از کشورسوختند گفت: «معمولاً همه رزمنده‌ها دفترچه خاطراتی همراه داشتند که خاطرات روزهای جبهه و عملیات‌ها را در آن می‌نوشتند. من هم اتفاق‌های هر روز را به شکل روزنوشت در این دفترچه می‌نوشتم. روایت و خاطرات عملیات‌های مهمی مثل والفجر مقدماتی تا کربلای یک را در این کتاب روایت کرده‌ام. حسین بهزاد نوشته‌های مرا ویرایش و نظم خاصی به آن دادند و سرانجام این کتاب در انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به چاپ رسید.»
وی ادامه داد: «چیزی که در این کتاب مشهود است همبستگی، رفاقت و اتحاد بین بچه‌های مساجد در زمان جنگ است به‌طوری که وقتی یکی از بچه‌های محل در گردان عمار یا مالک به جبهه اعزام می‌شد بقیه بچه‌های محل هم به این گردان‌ها ملحق می‌شدند.»
بابایی درباره اهمیت روایت 8 سال جنگ برای نسلی که تجربه جنگ را لمس نکرده است گفت: «جنگ 8 ساله دفاع مقدس بخشی از تاریخ کشور است که باید آن را روایت کنیم. نسل جدید جنگ را با چشم ندیده است اما عوارض آن را می‌بیند. جانبازان و خانواده شهدا و رزمندگانی در اطراف آنها هستند که باعث کنجکاوی این نسل می‌شوند تا بدانند در 8 سال دفاع مقدس چه گذشت. جنگی که هم پیروزی داشت و هم شکست و باید آن را به نسل امروز با کتاب، فیلم و سریال منتقل کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7912/23/613547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها