اخبــــار


جزئیات آزادراه ۱۲هزار میلیاردی شیراز – اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات ساخت و بهره‌برداری از آزادراه شیراز - اصفهان را به عنوان یکی از بلندترین محورهای آزادراهی و البته شاید گران‌ترین آنها اعلام کرد و گفت: افتتاح این آزادراه در اولویت اول دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزادراه شیراز- اصفهان به عنوان بلندترین محور آزادراهی کشور به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده و در 6 قطعه آن حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم. وی افزود: این آزادراه در 7 قطعه و به طول ۲۲۲ کیلومتر طراحی شده، اما 6 قطعه آن به طول ۲۱۰ کیلومتر در سال‌جاری و بزودی افتتاح خواهد شد که برای بهره‌برداری و تکمیل آن نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از این میزان اعتبار، سهم دولت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی (قرارگاه خاتم‌الاوصیاء وزارت دفاع) ۵۰ -۵۰  است و از نظر اجرایی کار قابل تحویل است؛ چرا که در این پروژه یک لایه آسفالت به صورت کامل انجام شده و مراحل نصب  نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی نیز تا ۵۰ درصد انجام شده است. براین اساس پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز- اصفهان ۹۳.۷ درصد و قابل تحویل است. خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر مقامات دولت به استان فارس این پروژه آزادراهی جزو پروژه‌های اولویت‌دار بود و اگر دولت بتواند قیر و البته اعتبار مورد نیاز را تأمین کند و سرمایه‌گذار هم بتواند باقی‌مانده سهم ۵۰ درصدی خود از این آزادراه را پرداخت کند، مسلماً این آزادراه به عنوان اولویت اول آزادراه‌های در دست ساخت دولت در سال‌جاری و بزودی افتتاح خواهد شد. البته با قیمت‌های امروز تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان هزینه شده است.

شناسایی زمین برای ساخت ۷۷۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون اراضی معادل ۷۷۵ هزار واحد طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن معرفی شده است که بنیاد در حال بررسی آنهاست. چنانچه بر اساس کاربری، توپوگرافی و سایر مسائل امکان ساخت وجود داشته باشد این اراضی بعد از مرحله آماده‌سازی به مرحله ساخت می‌رسند.
حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود ۶۱ هزار واحد مسکونی شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد مسکن آغاز شده است افزود: بیش از ۸۵ هزار واحد پروژه برای بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری تعریف شده که از این تعداد معادل ۶۴ هزار واحد در این پروژه‌ها عملیاتی شده است.
وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای آماده ساخت نیز اعلام کرد: تاکنون ۴۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری تحت مسئولیت بنیاد به بانک برای عقد قرارداد معرفی شدند که از این تعداد حدود ۲۲ هزار واحد انعقاد قرارداد کردند.
سهرابی افزود: سود تسهیلاتی که در قالب طرح ملی مسکن ارائه می‌شوند بر‌اساس قانون جهش تولید مسکن و بر‌اساس سود مصوب شورای پول و اعتبار تعیین شده است که در حال حاضر ۱۸ درصد و بازپرداخت آنها ۲۰ ساله است. سود تسهیلات مسکن روستایی نیز پنج درصد و به صورت ۲۰ ساله با تصویب مستقیم رئیس جمهور تعیین شده است. تسهیلات مسکن منتظر یارانه سود است که توسط سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص یابند.

انجام ۷۲ پرواز مسافری بین ایران و قطر

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: طی رایزنی‌هایی که با کشور قطر انجام داده‌ایم، پروازهای باری و کارگو بدون محدودیت  با این کشور انجام می‌شود. محمد محمدی بخش گفت: در بحث پروازهای جام جهانی با کشور قطر در خصوص افزایش پروازها رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم که مورد توافق هر دو کشور بویژه در حوزه جام جهانی بوده است.
به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ۲ ماه ایام برگزاری جام جهانی توافق شد که در حوزه کارگو و بار بدون محدودیت پرواز‌ها انجام شود و در حوزه پرواز‌های مسافری هم ۳۶ پروازی که در هر طرف است، انجام می‌شود و در صورت نیاز به افزایش پرواز مجوز‌ها برای آن با اعلام دو کشور صادر می‌شود.  پیش از این اعلام شده بود که پرواز‌های جام جهانی از اوایل آبان امسال آغاز شود و برای پرواز‌های جام جهانی نرخ مشخصی اعلام خواهد شد تا قیمت‌ها بیش از حد افزایش نیابد. حالا تنها قطرایرویز و ایران‌ایر می‌توانند این پرواز‌ها را انجام دهند، اما بنابر پیگیری‌ها اگر شرکت هواپیمایی برای انجام پرواز به قطر در ایام جام جهانی درخواست داشته باشد، با در نظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بین‌المللی مجوز برای این شرکت صادر خواهد شد.

امضای تفاهمنامه تکمیل مترو پرند بین شهرداری و شرکت عمران پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد: تفاهمنامه‌ای بین شرکت عمران و شرکت مترو منعقد شد که بر مبنای آن تمام مطالبات شرکت مترو تا سقف تعهدات پیش‌بینی شده از طریق شرکت عمران به صورت تهاتر انجام شود. تکمیل مترو پرند در سال‌جاری به پایان می‌رسد.
«محسن وطن خواهی» رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند بعد از امضای این تفاهمنامه گفت: نگاه ارزنده‌ای به حمایت از پروژه‌ مترو پرند داریم.
وی افزود: پیشرفت و توسعه مترو یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی شهرها محسوب می‌شود که شرکت عمران تلاش می‌کند با حمایت و پشتیبانی خود از آبادانی شهر پرند دریغ نکند و شهری خوب و زندگی خوب برای مردم شریف پرند فراهم سازد.

اصلاح 500 نقطه پرتصادف جاده‌ای تا پایان سال

سرپرست دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌ها از اصلاح 500 نقطه پرحادثه از جاده‌های کشور تا پایان سال خبر داد.
مجید صباغ‌زاده گفت: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط پرتصادف پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۵۰۰ نقطه پر تصادف در کشور اصلاح شود. صباغ‌زاده تعداد نقاط پر حادثه کشور را هزار و ۵۸۵ نقطه اعلام کرد و افزود: تاکنون توانسته‌ایم ۴۹۰ نقطه پرحادثه را اصلاح کنیم و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم در مدت ۲ سال همه این نقاط را اصلاح کنیم. وی با بیان اینکه ۵۰ نقطه دارای تصادف هم تاکنون اصلاح شده،افزود: در تصادفات سه عامل راه، انسان و خودرو دخالت دارند که ۷۰ درصد نقش انسانی ۱۰ تا ۱۵ درصد راه و عامل خودرو یی نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد را شامل می‌شود.
سرپرست دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه‌ها با اشاره به اینکه با اصلاح نقاط پرتصادف می‌توان شاهد کاهش تلفات ۲۰ تا ۳۰ درصد‌ی بود تأکید کرد: افزایش فرهنگ رانندگی و بهبود صنعت خودرو‌سازی در کاهش تلفات جاده‌ای مؤثر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7912/11/613524/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها