سیدحسن نصرالله در سومین سخنرانی انتخاباتی خود در یک هفته اخیر هشدار داد:

هر رأی، پیامی برای توطئه‌کنندگان علیه مقاومت و آینده لبنان است


گروه جهان/ عصر دیروز، دو روز مانده به انتخابات پارلمانی لبنان، سیدحسن نصرالله در سخنانی در مراسم انتخاباتی «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم»، ضمن تحلیلی بر وقایع روز همچون شهادت شیرین ابوعاقله و حمله روز گذشته گروه‌های تکفیری به اتوبوس سربازان سوریه، به تشریح اهمیت انتخابات کشورش و برنامه‌های عمرانی حزب‌الله لبنان پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که در حومه جنوبی بیروت منتشر شد، ابتدا با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی گفت: «شهیده ابوعاقله شاهد جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت ملت فلسطین بود. ماهیت وحشیانه رژیم اسرائیل در فلسطین، مصر و لبنان نمودهای عینی و شبیه به یکدیگر دارد. اینکه شهید ابوعاقله یک مسیحی بود این خود یک پیام بزرگ است.» سیدحسن نصر‌الله در ادامه تأکید کرد: «اولین کسانی که باید احساس خاری و خفت کنند همان عادی‌سازان روابطی هستند که تلاش دارند وجود رژیم (اشغالگر) اسرائیل در منطقه را طبیعی جلوه دهند و امکان ادامه زیست آن را فراهم آورند.» وی پیام بزرگ شهادت ابوعاقله را نشان دادن بی‌رحمی صهیونیست‌ها علیه مسلمانان و مسیحی‌ها و مقدسات آنها عنوان کرد و افزود: «پیام شهادت شیرین ابوعاقله این است که همگان به‌واسطه سیاست‌های نظام نژادپرستانه و غیرانسانی تغییرناپذیر اسرائیل در خطر هستند.»
تحرکات تروریستی و صهیونیستی در سوریه
سیدحسن نصرالله در ادامه به خانواده‌های نیروهای دفاع مردمی ارتش سوریه که دیروز به دست گروهک‌های تکفیری در حومه حلب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و توضیح داد: «دشمنان و معارضان با فشار سیاسی و مالی و رسانه‌ای از ساکنان بقاع می‌خواهند که دست از حمایت از مقاومت بردارند. بار دیگر تأکید می‌کنیم که در کنار مقاومت از جمله مقاومت سوریه خواهیم ایستاد.» دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «اگر پروژه گروه‌های تروریستی در سوریه پیروز شود بدون شک این موضوع خطری جدی برای بقاع و امنیت تمام لبنان خواهد بود. ارتش لبنان هم به‌واسطه یک تصمیم سیاسی از مبارزه و رویارویی مستقیم با گروهک‌های تروریستی در الجرود منع شد. نبردی که در خلال آن کسانی بودند که ارتش را از حضور در درگیری منصرف کردند. اینها اگر اکثریت را در هر دولتی در اختیار داشته باشند اجازه نخواهند داد روزی ارتش لبنان به هرگونه تجاوزی پاسخ دهد. اینها همان کسانی هستند که هیأت‌های سیاسی را بسیج کردند و پی‌در‌پی کنفرانس‌های مطبوعاتی (شوی رسانه‌ای و سیاسی) اجرا کردند، آیا فراموش کرده‌اید؟ اگر سلاح امروز (مقاومت)؛ سلاح و قدرت (نظامی) که خواستار حذف آن هستند در بعلبک نبود؛ امروز زحلة، غرب بقاع، راشیا و تمام لبنان چه بلایی بر سرشان می‌آمد؟»
او توضیح داد: «دشمنان و معارضان با فشار سیاسی و مالی و رسانه‌ای از ساکنان بقاع می‌خواهند که دست از حمایت از مقاومت بردارند. باید یادآوری کنیم که چه کسانی از مقاومت حمایت کردند و سوریه در خط مقدم این حمایت قرار داشت و همچنین باید بدانیم که چه کسانی کنار اسرائیل ایستادند. تمامی کسانی که از تروریست‌ها حمایت کردند تمام هم و غم و انگیزه‌شان سقوط سوریه و محاصره مقاومت لبنان بود. آیا با کسانی هستید که برای شما اسلحه به دست گرفتند و از شما حمایت کردند یا کسانی که اسلحه (و کمک‌های مالی) را به‌دست تروریست‌ها رساندند تا به مردم لبنان حمله کنند؟ در حوزه‌ای که بوده ما با هدف خدمت به مردم و با قدرت و اقتدار و تمام توان‌مان حاضر شدیم.»
توان حزب‌الله برای تأمین خواسته‌های مردم
سیدحسن نصرالله سپس به توان عمرانی حزب‌الله پرداخت و گفت: «ما کسانی هستیم که اگر منصب وزارتی بگیریم نه تنها که از آن برای تأمین منافع (حزبی) استفاده نمی‌کنیم، بلکه برای ارتقای عملکرد و پیشرفت از محل دارایی‌هایمان هم (اضافه‌تر) هزینه می‌کنیم.» او در تشریح اقدامات عمرانی که حزب‌الله می‌تواند انجام دهد، گفت: «برای حل مشکلات و بحران‌هایی که مردم لبنان با آنها مواجه هستند، در حوزه‌های مختلف، باید دولتی عادل و توانا روی کار آید. برای بهبود عملکرد و مدیریت مناطقی که در آن حضور داریم و داشته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌هایمان تلاش کرده‌ایم و خواهیم کرد اما به هر حال راه طویل و درازی در پیش داریم.» او به برنامه‌های عمرانی این حزب از جمله ساخت و احداث راه‌آهن برای مردم لبنان اشاره کرد و گفت: «ما به شما وعده ساخت تونل استراتژیکی را می‌دهیم که می‌توان به واسطه آن بیروت را به بقاع متصل کرد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس تأکید کرد که سلاح مقاومت نه کسی را از تعمیر برق و سدسازی باز داشته و نه سیاست‌های فاجعه‌بار مالی را در دهه‌های گذشته تعیین کرده است و این امریکاست که به همراه گروه‌های وابسته به خود اموال سپرده‌گذاران را به خارج لبنان قاچاق می‌کند.»
او در پایان با بیان اینکه شاهد نفرت‌پراکنی عجیبی در لبنان هستیم، گفت که رأی دادن در روز انتخابات پیامی برای همه توطئه‌کنندگان علیه مقاومت و آینده لبنان در بر دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/3/612704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها