هنرمندان در فضای مجازی


این روزها باید خوشحال بود که تئاتری‌ها، باز رونق به کسب‌وکار و صحنه‌هاشان برگشته و فضای مجازی لبریز از دعوت مخاطبان به اجراهای جدید و روی صحنه‌ است. سینماگران مطرحی مثل پرویز پرستویی، نوید محمدزاده و... هم در قامت تهیه‌کننده به یاری تئاتری‌ها شتافته‌اند که اتفاق مبارکی‌ است. نگاهی‌ کنیم به بخشی از این اتفاقات و خبرها در فضای مجازی.

چهره‌ها
پرویز پرستویی بازیگر سرشناس ایرانی در اینستاگرام خودش از تئاتری که در قامت تهیه‌کننده در آن نقش دارد نوشت و ضمن انتشار ویدیویی، توضیحاتی درباره آن داد: «اول شخص مفرد» نویسنده، طراح و کارگردان: امید نیاز، ‌‎تهیه‌کننده: پرویز پرستویی، ‌‎بازیگران: امید نیاز، مونس پورفاتحیان، با همراهی لیلا بامنیری، ساخت تیزر و عکاس: محمدسجاد آقاجانی وعلی بنایی، ‌‎زمان اجرا: از ۵ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۳۰، ‌‎مکان: پردیس تئاتر شهرزاد.»
مهدی شاهدی کارگردان تئاتر «موتوری» از فردا در خانه‌ هنرمندان ایران، تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی، رونمایی از پوستر نمایش موتوری، به طراحی سیاوش تصاعدیان، کاری از گروه پاپتی‌ها. ‏‎نویسنده و کارگردان: فرشاد جعفری، ‏‎بازیگر و طراح: مهدی شاهدی. همه‌روزه 30 درصد تخفیف دانشجویی.
هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از خودش در سریال «آمستردام» نوشت: «شیوا: تو خدا نیستی، ناخدایی... ناخدایی که همه رو خدمه می‌بینه... با من مثل بقیه رفتار نکن... من اگر موندم دلیل داشتم... خودم خواستم که بمونم.» دومین تصویر از هنگامه ‌قاضیانی در سریال «آمستردام» در نقش «شیوا» منتشر شد. این سریال با اتمام مراحل فنی بزودی وارد شبکه نمایش‌ خانگی می‌شود. تهیه‌کننده:‌ مرتضی شایسته، نویسنده و کارگردان:‌ مسعود قراگزلو، مجری‌ طرح: ایمان‌ افشار، عکس: علی سندانی.
حسن معجونی که آماده بود نمایش «باغ» را روی صحنه ببرد به دلیل مشکلاتی پایش به اتاق عمل باز شد و همین مسأله باعث به تعویق افتادن این اجرا شد. هدیه‌ نژاد همسر معجونی ضمن عذرخواهی از مخاطبان‌شان دلیل مشکل را این طور توضیح داده: «سخنی با مخاطبان و همراهان گروه تئاتر «لیو». هر اثری که به صحنه بردیم با همراهی همیشگی مخاطبان گروه تئاتر «لیو» معنا پیدا کرده و دلگرم شده‌ایم و در جدیدترین تجربه‌ای که با هم خواهیم داشت نیز مفتخریم که همراه‌مان خواهید بود. «باغ» شکل گرفت و قرار بود از ۲۰ اردیبهشت در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب به صحنه رود اما با وجود آغاز پیش‌فروش بلیت ۳ روز ابتدایی اجرا، اتفاقی مانع این امر شد. «عارضه اختلال در میدان دید» حسن معجونی کارگردان نمایش و نیاز مبرم به جراحی باعث شد تا آغاز نمایش با تأخیر همراه شود و پیش‌فروش بلیت متوقف. بابت وقفه پیش‌آمده عذر خواهیم. خوشبختانه شرایط سخت سپری و پیش‌فروش بلیت آغاز شده و بار دیگر«باغ» خود را برای اجرا مهیا می‌کند. از اول خرداد با شما همراه خواهیم شد.»
احسان گودرزی، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر در اینستاگرامش از آغاز نمایش تازه‌اش «درهم تنیدگی» نوشت و توضیحاتی درباره آن ارائه داد. او نوشته: پیش‌فروش بلیت «درهم تنیدگی» در سایت تیوال آغاز شد. نویسنده و کارگردان: احسان گودرزی، بازیگران: خاطره حکیمی و احسان گودرزی. احسان گودرزی ترانه‌سرا، نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر است. نخستین بار در سینما حضور یافت و سال 1379 در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس بازی کرد و بعدتر با بازی در فیلم «اژدها وارد می‌شود» نامش سر زبان‌ها افتاد.

دیگه چه خبر؟
مرضیه برومند با انتشار پستی در اینستاگرامش خبر داده که بزودی با «شهرک کلیله و دمنه» به فیلم‌نت می آید. برومند نوشته: «پس از یک پیش‌تولید طولانی‌مدت و بیش از یک‌سال تلاش گروه سازنده، سرانجام بزرگ‌ترین سریال عروسکی ساخت ایران با بیشتر از 50 شخصیت جدید، در بخش خصوصی تولید و آماده پخش شد. سریال عروسکی «شهرک کلیله و دمنه» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی از جمعه ۳۰ اردیبهشت به صورت اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود. آزاده مؤیدی‌فرد، امیرحسین صدیق،‌ مسعود کرامتی، مریم سعادت، ژاله صامتی، امیر میرآقا، لیلی رشیدی، فریبا جدیکار، بهزاد عمرانی، نادر برهانی‌مرند، فرزاد حسنی، محمد عسگری، بهادر مالکی، رامین ناصرنصیر، محمدرضا مالکی، یوسف بختیاری، مهدی شاه‌پیری، سارا اقبال، آذین رئوف، علیرضا ناصحی، مهیار مجیب، نازی خاتمی، آنالی شکوری، سعید موسوی راضی، آزاده اسماعیل‌خانی، مرجان پورغلامحسین و مرضیه برومند گویندگان این سریال هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/24/612677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها