پیام مشترک وزیران فرهنگ ایران و لبنان؛

مقاومت تنها راه مقابله با اشغالگران قدس است


گروه فرهنگی: وزیران فرهنگ ایران و لبنان در پیام مشترکی که در فضای مجازی منتشر کردند، بر احقاق حق مردم آزاده فلسطین اشغالی با ادامه مقاومت تأکید کردند. به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ کشور لبنان که شامگاه گذشته با یکدیگر دیدار و رایزنی داشتند، پس از این دیدار در پیام مشترکی که در فضای مجازی منتشر کردند بر دفاع از آرمان‌های قدس شریف تأکید کردند. در این پیام مشترک آمده است: جنایت رژیم اشغالگر فلسطین علیه آزادی بیان و علیه حق و ارزش‌ها، نشان از ماهیت این رژیم جنایتکار است که از سراسر جهان به فلسطین غاصبانه آمده و همانند ویروس وبا مردم، تاریخ و زندگی آنان را قربانی می‌‌کند. با ترور شهیده شیرین ابو عاقله، حق آزادی نیز قربانی نخواهد شد و مقاومت تنها راه مبارزه با اشغالگران قدس شریف است و با ادامه آن فلسطین نیز آزاد و به مردمش بازخواهد گشت. نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه با یورش به اردوگاه «جنین» در سرزمین‌های اشغالی شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله کشتند. این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و شهید شد.
 از تقویت حوزه تولید محتوا غافل نشویم
نشست‌ تخصصی هیأت‌ها و تشکل‌های دینی برگزیده در رویداد «مهرواره هوای نو» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات هتل لاله تهران برگزار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این دیدار ۲ ساعته ضمن پاسخ به تمامی پرسش‌های دغدغه‌مند مسئولان تشکل‌ها و هیأت مذهبی به بیان رویکرد‌های کلان وزارت فرهنگ در خصوص اعتلای حوزه‌های فرهنگی کشور پرداخت. وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت: درخصوص تولیدات آثار فاخر و ارزشمند سینمایی، ریل گذاری‌های هوشمندانه‌ای طراحی کرده‌ایم که بیشتر تمرکزمان را بر ارتقای سطح تولید محتوا قرار داده‌ایم، به عنوان مثال هم اینک بیش از 25 فیلمنامه جدید با مضامین ارزشمند در بنیاد سینمایی فارابی در حال بررسی و انعقاد قرارداد است و نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که از این ظرفیت عظیم جهت تعالی آثار سینمایی استفاده کنیم. وی افزود: همچنان معتقدم که اغلب مشکلات مربوط به حوزه فرهنگ و هنر با تولید محتوا رفع خواهد شد و نباید مسائل مربوط به بودجه، به دغدغه نخست حوزه فرهنگ بدل شود، هرچند مسائل مربوط به بودجه از اهمیت خاصی برخوردار است اما نباید آنچنان تمرکز به دغدغه‌های مالی باشد که از تقویت حوزه تولید محتوا غافل شویم. هم اکنون برای تقویت تولید آثار هنری به ایجاد نهضت تولید محتوا نیاز اساسی داریم و در وزارت فرهنگ دولت مردمی از هر هنرمند صاحب ایده مبتنی بر تفکر انقلابی حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
حمایت از ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری
از سویی دیگر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین طی سفری به اسلامشهر ضمن دیدار با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بر تقویت و حمایت از ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان تأکید کرد و قول مساعدت داد. اسماعیلی در این دیدار با بیان اینکه اهالی فرهنگ در جهاد تبیین نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: نظام جامع رسانه‌ای کشور در کمیسیون فرهنگی دولت در حال تدوین است. وی افزود: به منظور ساماندهی و شناسایی خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه، طرح نظام جامع رسانه‌های کشور در کمیسیون فرهنگی دولت در حال تدوین بوده و تاکنون سه جلسه آن برگزار شده و بزودی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌‌شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دولت سیزدهم، افزود: با در نظر گرفتن نقش آفرینی و اثرگذاری جامعه هنری و فرهنگی در عرصه‌های مختلف کشور، فعالان مجموعه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مطالباتی در بخش‌های مختلف دارند که تلاش کردیم مطالبات را شنیده و مشکلات را احصا و بسیاری از آنها را تا حد زیادی تأمین و رفع کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/23/612661/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها