زیرساخت‌های معاملاتی مشکلی در تزریق منابع یارانه معیشتی به بورس ندارد


مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، میزان معاملات روزانه بورس را ارقامی بین 6تا 7هزار میلیارد تومان دانست و تأکید کرد که در صورت سرازیر شدن احتمالی مبالغ ناشی از یارانه‌های کمک‌معیشتی به سمت بازار سرمایه، مشکلی در زیرساخت‌های بورس تهران وجود ندارد.
«روح‌الله دهقان» در گفت‌و‌گو با «ایران»، تأکید کرد که در حال حاضر زیرساخت‌های بورس تهران ظرفیت معاملات روزانه تاسقف 30 هزار میلیارد تومان را دارد.
به گفته وی، از لحاظ تعداد تراکنش هم، زیرساخت‌های بورس تهران توانایی پاسخگویی به انجام معاملات بین 4 تا 5 میلیون معامله در روز را دارد هرچند که میزان معاملات روزانه درشرایط فعلی حدود یک میلیون نوبت در روز است. به گفته وی، در جریان معاملات ابتدای سال 99 برخی اختلال‌ها در هسته معاملات به وجود آمد چون حجم معاملات تا27 هزار میلیارد تومان درروز هم رسیده بود. دهقان، تأکید کرد که درحال حاضر بسیاری از مشکلات زیرساختی بورس رفع شده و دیگرقرار نیست که همچون سال 99 دراین زمینه برای معامله‌گران و بورس غافلگیری‌هایی پیش آید. مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره زمان بهره‌برداری از هسته ایرانی معاملات هم گفت که در حال حاضر از بعد فنی و زیرساخت این سامانه آماده بوده و فعال شدن آن نیازمند اخذ یک تصمیم کلان مدیریتی در سطح مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار است. وی، درعین حال پیش‌بینی کرد که برای فعال شدن این سامانه ظرف دوماه آینده، تصمیمات کلانی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ شود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7906/10/612655/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها